Maserati MC20 doet tour met definitieve carrosserie
De Maserati MC20 ging afgelopen dagen heel stilletjes midden in Milaan en Venetië op een plein staan…en niemand die het zag. ‘Elk nadeel heb z’n voordeel’ zullen we maar zeggen, want zonder de Corona-uitbraak was dit alles natuurlijk niet mogelijk geweest. Maserati laat trots z’n jongste drietand zien nog voordat het officiële debuut een feit is. Midden op Piazza San Marco en midden op het Piazza degli Affari (beursplein) voor de beurs in Milaan. Twee doorgaans pulserende drukke punten van de Italiaanse economie, waar het dankzij de uitbraak nog nooit zo rustig is geweest. Maserati zocht ze gewoon op met de MC20. Overdag is het er al duidelijk veel rustiger dan normaal en in de kleine uurtjes is dat natuurlijk nog meer het geval.
En terwijl er op steeds meer plaatsen strenge regels worden opgelegd om mensen zoveel mogelijk thuis te houden. Lijkt ook Maserati met deze 6 cilinder middenmotor sportwagen een statement te willen maken. Ongeveer zoals Fiat dat ook deed vorige week, met de presentatie van de nieuwe (elektrische) 500. De MC20 poseert in dat licht dankbaar voor de beroemde sculptuur L.O.V.E. van de Italiaanse kunstenaar Maurizio Cattelan (afbeelding boven). Als je bijna al je vingers kwijt bent (door de neergang) kun je soms nog altijd prima je mening uiten…
De MC20 is een goed geproportioneerde sportwagen met overduidelijk Maserati DNA. Precies zoals we al hadden verwacht zijn de ronde achterlicht units (die wellicht voor de nieuwe Alfa Romeo op hetzelfde platform waren uitgedacht) ook komen te vervalen. De Maserati MC20 heeft een zeer geprononceerde neus (in de stijl van de historische A6 GCS) en lijkt op de flanken een mix tussen een Alfa Romeo (ronde heup) en een Ferrari (daklijn). La Gazzetta dello Sport mocht op het San Marco-plein alvast een shoot doen en een filmpje maken. Klik hier!
Erg mooi misschien mooie Basis ook voor een Dino en een Alfa Romeo dan heb je ook nog meer afzet!
Fijn om te zien dat Italië weer die hele speciale auto’s maakt zeker in deze tijd van saaie auto’s die ook zielloos zijn en rijden als een nat stokbrood.
Ciao Squadra
Squadra
Deze auto is ontworpen als alfa 6c
Maar na wisseling van wacht is het nu toch maar een maserati geworden
Zelfs de motor is een opgeboorde 2.9 uit de giulia
Kijk eens naar de daklijn alfa.
Wij hebben als troost een gta gekregen maar die mocht niet te snel
Anders was hij sneller dan deze maserati.
Geef mij maar een Stratos