Maserati lanceert gelimiteerde Levante Gransport Vulcano

Maserati introduceert speciaal voor de Europese en Aziatische markt een zeer gelimiteerde editie van de Levante GranSport, die de bijnaam Vulcano krijgt. In redelijk vulkanische Italië is het bijna een traditie om auto’s met een donkere soms matte tint, een naam mee te geven als Nero Etna of Grigio Vesuvio. Ook deze speciale versie van de Levante dus die in de verte als een extreme Trofeo kan overkomen. Deze editie heet niet alleen Vulcano, maar de lak draagt ook nog de naam Grigio Lava.

In de fabriek in Turijn werkt men slechts 150 exemplaren op deze manier af. De kans is dus klein dat je ‘m ooit zult spotten. De imponerende Italiaanse SUV is voorzien van een speciale badge in het interieur met daarop de typeaanduiding Vulcano. Onder kap schuilt de V6 met 350 of 430 pk. Alle details zijn donker gemaakt, tot aan het uitlaatsysteem en de achterlichtunits aan toe. In het oog springen de prachtige 21 inch ‘Helios’ spaakvelgen. Achter deze velgen zie je de extra krachtige Dual Cast Bermbo’s met 6 zuigers per remklauw. Het subliem ogende lederen Pieno Fiore interieur is beschikbaar in rood of zwart. De auto is uitgerust met een optimale geluidsinstallatie van Bowers & Wilkins. De verlichting bestaat uit Full LED Matrix koplampen. De 350 pk variant kost in Italië 116.000 euro en de 430 pk start bij 128.000 euro.

[nggallery id=1221]

Deel dit artikel:

4 gedachten over “Maserati lanceert gelimiteerde Levante Gransport Vulcano

  • 24 januari 2019 om 23:22
    Permalink

    Als er een plug in variant bestond zou dit een mooie aanbieding zijn. Helaas helaas, nu volledig uit de tijd, en in Nederland met prijzen voor de basis Grand Sport van 148.000 en de S Grand Sport 168.000 volledig achterhaald. Het blijft schrijnend dat de Italianen zich zo hebben laten verrassen dat ze op het gebied van techniek nu het lachertje in autoland geworden zijn.

    Beantwoorden
  • 25 januari 2019 om 12:31
    Permalink

    @Mareblu
    De achterstand is volledig toe te schrijven aan de zienswijze van Sergio. Hij geloofde immers niet in elektrische auto’s en daarom werd er ook niet in die techniek geinvesteerd. Achteraf (en dat is een koe in zijn r..t kijken) heeft hij helaas ongelijk gekregen met alle gevolgen van dien. Het nieuwe management staat voor een haast schier onmogelijke opdracht en dat is een versnelde implementatie van nieuwe technieken. Technieken die, indien ze zelf ontwikkeld moeten worden, bakken en bakken met geld gaan kosten. Ik (maar ja wie ben ik) zie maar één oplossing om te overleven en dat is samenwerking met anderen. En wat dat betreft is de berichtgeving daarover wel heel stil….

    Beantwoorden
  • 25 januari 2019 om 12:46
    Permalink

    Nou… ja… nee. Het is zeker niet alleen de zienswijze van Sergio, want hij had een visie op vergroening op basis van conventionele techniek, zette daar op in, en het bedrijf boekte tien jaar terug veel succes in het schoner maken van de vloot. Sinds Chrysler erbij kwam lag het stil: Er is min of meer geen enkele vooruitgang geboekt, en plannen die er lagen, zoals motoren die vanaf de start ontworpen waren om op gas te rijden, zijn er nooit gekomen.

    Tegelijkertijd kun je stellen dat de EU-plannen wat betreft verduurzaming niet van vandaag of gisteren zijn. Die lagen er al lange tijd. De marktsituatie van vandaag voorzien was dus niet een kwestie van visionair zijn, maar van boerenverstand. Een zescilinder met 430pk weegt gewoon zwaar op de gemiddeldes die gehaald moeten worden en dus was het een gegeven dat overal maatregelen genomen gingen worden om dit soort auto’s te ontmoedigen.

    Sergio was geen domme jongen en kon deze analyse best maken. Maar ik denk dat hij erop gegokt heeft dat elektrificeren te lastig zou blijken te zijn om massaal te implementeren. Tesla ging misschien wel bankroet. Dat is nog steeds een vraagstuk en het overleven van Tesla hangt aan een zijden draadje, echter is de markt inmiddels wel zo ver dat elektrificatie inmiddels massaal uitgerold wordt en Fiat met lege handen staat in marktomstandigheden die hele sterke prikkels geven tegen het soort voertuig waar we in dit artikel naar kijken.

    Beantwoorden
  • 28 januari 2019 om 19:07
    Permalink

    Daar is goed over nagedacht want Italiaanse automerken nagenoeg op 0 en Amerikaanse merken maken de dienst uit.. Groetjes

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.