Maserati in Genève 2010

Bijzondere auto’s die zich eigenlijk moeiteloos onderscheiden van de rest, zijn vaak zó mooi, dat wanneer besloten wordt het dak eraf te halen, je eigenlijk kan spreken van een totaal nieuw model.

Dat zie je bij de Alfa Romeo 8C Competizione Spider, ook in Genève, en de Maserati GranCabrio. Beide delen samen veel techniek, een rijke gechiedenis en tegenwoordig ook nog eens dezelfde bedrijfstak. De een is oogverblindend mooi en is een echte open ‘Spider’, en de ander is eveneens oogverblindend mooi en een echte topless vierzitter ‘Convertibile’. Al met al een teken dat Italiaanse schoonheden sinds de Alfa (Brera) Spider ook zonder dak weer traditioneel weten te imponeren. De GranCabrio staat er nu ook in chique parelmoer wit, een kleur die in combinatie met de drietand vooral in het verre- en midden oosten erg populair is momenteel, maar ook in Europa en de VS genoeg mensen zal doen verlangen. De sneeuwwitte GranTurismo S MC SportLine, onlangs nog gepresenteerd in Abu Dabi, toont eveneens dat wit al sinds de Birdcage Tipo 61 uit 1959 bijna elke Maser goed staat. Deze stijlvolle straatversie vol carbon accenten komt het dichtst bij de MC GT4 die we verleden jaar nog in Spa en Zandvoort zagen rijden.

De immer uiterst begeerlijke Quattroporte in sportoufit, heeft in de mooie iets zakelijkere Awards Edition die we hier in Geneve zien, ruimschoots bewezen dat dit dé alltime sportsedan is waar je je het best in kunt vertonen met of zonder chauffeur. Deze auto is absoluut tijdloos en inmiddels zijn we de eerste versie van voor de facelift al lang weer vergeten dankzij een prima stylistische herziening. Als je wilt weten hoe deze auto rijdt, houd dan AutoEdizione de komende tijd goed in de gaten.

De open ‘Tridente’ is strategisch het belangrijkste wat we van Maserati zien in Geneve. De GranCabrio die zijn debuut beleefde op de IAA, zal Maserati als merk weer positief stimuleren, al verwachten we dat de échte verandering van een geheel nieuw model zal komen dat niet in Modena geproduceerd zal worden. Vanaf dat punt zal Maserati een iets mondialere rol kunnen spelen dan nu het geval is.

[nggallery id=222]

Deel dit artikel:

Een gedachte over “Maserati in Genève 2010

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.