Maserati hervat productie na leveringsproblemen
Slechts 1 belangrijk onderdeel kon vorige week door logistieke problemen niet aan Maserati in Grugliasco geleverd worden en toch lag de hele productie van de Quattroporte en de Ghibli volledig plat. Het scheelde maar liefst 800 auto’s, die Maserati nu alsnog mag bouwen door extra uren te draaien. Het is niet bekendgemaakt om welk onderdeel of welke leverancier het gaat, maar Maserati zegt er alles aan te doen om dit in de toekomst te voorkomen. Niet onbelangrijk want de productie zal alleen maar verder toenemen, wanneer de productie van een SUV in Mirafiori vanaf eind dit jaar ook van start gaat.
Het is slechts een klein smetje op het mondiale succesverhaal van Maserati dat onverminderd doorgaat. Om aan de vraag te kunnen voldoen is ook personeel aan het werk gezet dat officieel in dienst is in het nu nog nagenoeg lege Mirafiori even verderop. In Grugliasco werken nu ruim 3000 personen en worden er circa 150 auto’s per dag gebouwd, mits er niets misgaat met de toelevering natuurlijk. Volgens ingewijden was de kans uitermate klein dat uitgerekend het ‘onderdeel’ waar geen andere kanalen voor beschikbaar zijn, tijdelijk niet geleverd kon worden.
Beetje vreemde cijfers, 800 auto’s (de achterstand) in 1 week?
toch kloppen ze đŸ˜‰ (uiteraard gaat het om +/-)