Maserati gaat voor exclusiviteit en stelt productielimiet in
Een beetje omdat de totale productiecapaciteit niet veel meer zal toelaten en een beetje vanwege de exclusiviteit, zal Maserati op termijn niet meer dan 75.000 auto’s willen bouwen op jaarbasis. Na de toevoeging van de SUV Levante en een nieuwe GT op basis van de concept Alfieri, is dat het totale aantal waar de fabrikant op mikt. Deze target staat bij FCA op het lijstje dat tot 2018 loopt. De cijfers kenden we al sinds de presentatie van het productieplan afgelopen mei, maar dat dit ook het voorlopige einddoel is, komt deze week naar buiten via Reuters na een verklaring van Umberto Maria Cini, de internationale marketing man van het merk met de drietand.
Andere grote aantallen via de export, moeten verder vooral van de merken Jeep en Alfa Romeo komen, evenals van Fiat. De Italianen willen dus degelijk te werk gaan en beogen niet het oneindige, zoals dat bijvoorbeeld wel bij Porsche het geval is met een verkoopdoelstelling van 200.000 stuks per jaar vanaf 2018. Het aantal dat Maserati in totaal wenst te verkopen schrijven de mensen in Zuffenhausen alleen al toe aan een nieuw model met de naam Macan. Maserati volgt intussen de strategie die ze bij Ferrari in Maranello ook kennen. Daar staat de maximumlimiet op 7000 stuks op jaarbasis.