Maserati Centenario gisteren feestelijk afgesloten in Turijn

maserati centenario viering1

De Italiaanse automobielgeschiedenis en toekomst ineen, viel gisteren op z’n best te beleven in hartje Turijn, waar het eeuwfeest van Maserati feestelijk werd afgesloten met een grote internationale meeting. Deelnemers met de meest uiteenlopende prachtige exemplaren in hun bezit, verzamelden zich op Piazza San Carlo voor een schoonheidswedstrijd om de mooiste drietand. Winnaars ontvingen een smaakvol standbeeldje van Neptunus als aandenken (foto onder). Dit symbool dat zo mooi toont hoe een van de mooiste hoofdstukken uit de geschiedenis van de Italiaanse auto ooit in Bologna begon en via Modena inmiddels in Turijn wordt herschreven.

maserati centenario viering3

Zo ziet het management het maar al te graag, want de huidige beleving rond Maserati is precies wat Lingotto de komende jaren vaker met succes verwacht te kunnen verkopen over de hele wereld. Italië op z’n best wat Marchionne en zijn team op grotere schaal heel graag wil herhalen met Alfa Romeo. Daarom hief de CEO ook het glas met de woorden dat Maserati nooit het grootste merk ter wereld zal worden, maar wel het sterkste merk dat een mens wensen kan. En inderdaad want wie kan dat ontkennen bij het zien van de drietand? Bij AutoEdizione tonen we je binnenkort hoe wij bij dit prachtige 100 jaar oude fenomeen zullen stilstaan.

maserati centenario viering2

Deel dit artikel:

Een gedachte over “Maserati Centenario gisteren feestelijk afgesloten in Turijn

  • 23 september 2014 om 08:45
    Permalink

    Toch een schaduwkantje aan dit evenement: om deel te nemen moest je 4000 euro ophoesten voor wat niet meer was dan enkele dagen rondrijden en een galadiner. Dit is bij heel wat officiële clubs in het verkeerde keelgat geschoten en zowel de Duitse, Zwitserse en de Belgische club hebben officieel hun njet gegeven.
    Wat een groot feest moest worden samen met de mensen die in het merk hebben geïnvesteerd én investeren door de nieuwe producten te kopen werd een kleine feestje voor de verzamelaars waarvan een deel op invitatie mocht komen en dan zelfs niets moest betalen.
    Dit is niet de manier om uw klanten te bedanken voor hun vertrouwen. Het zijn niet de verzamelaars die het merk levend zullen houden door nieuwe Maserati’s te kopen.
    Ik vond heel het gebeuren dan ook een afknapper.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.