Maserati bereidt uitgebreide reclamecampage Ghibli voor
Maserati groeit hard en huurt daarom weer grote bureaus in voor de komende reclamecampagnes, zoals bijvoorbeeld het in New York gevestigde McGarryBowen, dat tevens kantoren heeft in Londen, Chicago, Sjanghai en Düsseldorf. Het merk met de drietand regelde sinds 2009 alle reclame-uitingen zelf, nadat het bureau Brouillard waar Maserati sinds 2002 mee samenwerkte op de fles ging. McGarryBowen is aanwezig op alle belangrijkste markten waar Maserati ook de meeste klanten rond heeft lopen. Maserati gaf tot voor kort nog niet veel uit aan reclame en beperkte zich vooral tot enkele kranten, maar wil deze activiteiten nu flink gaan uitbouwen. Vooral de Ghibli zal als eerste meer worden aanbevolen via diverse media.
Voor de promotie van de E-segment Maserati buiten de media om (zoals sponsorschap en direct marketing e.d.) is tevens ook gekozen voor het Milanese bureau Kube Libre. Het bureau van reclameman Luciano Nardi kwam als winnaar uit de bus tijdens een selectieprocedure en is inmiddels zoals gezegd ook in de race voor meer opdrachten van Fiat Group Automobiles, bijvoorbeeld voor de merken Alfa Romeo en Jeep.