Marchionne wil Duits feestje verstoren met Alfa Romeo en Maserati
Herrie maken in het nu nog idyllische Duitse premiumwereldje met Alfa Romeo en Maserati, zo omschreef Marchionne gisteren een belangrijke nieuwe missie voor de twee historische gezien hoogwaardige Italiaanse merken. De zeer strijdbare CEO sprak deze woorden met een brede glimlach, tijdens een wandeling door de bedrijfswagenfabriek Sevel in Atessa (foto onder). Verder zei hij;
“We willen graag weer een aandeel van een markt, waarin we een tijdje door nalatigheid of onvermogen geen potten meer hebben kunnen breken, waardoor onze Duitse vrienden bijna alles naar zich toe hebben kunnen trekken. Ik zou ze graag een beetje komen storen in het door hun gecreëerde nu nog zo idyllische wereldje en we zullen zeker voor wat lawaai kunnen zorgen, let op m’n woorden.”
Nou ja, zet het wel in perspectief: Hoeveel Maserati-dealers en hoeveel Audi-dealers zijn er in Nederland? Om een serieuze bedreiging te gaan vormen moet je 10 jaar lang knappe modellen maken… pas dan kun je je verkoopkanaal flink uitbouwen.
Een feest verstoren betekend niet de ma cht overnemen. Dat zal de ambitie van Maserati en Alfa niet worden, wel een goed alternatief voor de liefhebber. En daar zijn er genoeg van gezien de overvolle wegen met Audi en BMW.
De Duitse merken maken auto’s die allemaal erg op elkaar lijken. Of er nu een A3 of A6 achter je rijdt, het verschil is er niet.
Hetzelfde geldt voor BMW.
Ik hoop echt, dat Alfa met spraakmakende, niet te zware, topmodellen komt. Dat geeft in ieder geval een andere keuzemogelijkheid voor de Duitse rijders.
Ik heb tegenwoordig al moeite om een A4 van een A6 te onderscheiden als er niks achterop staat. Het zelfde geldt voor de BMW 3 en 5 serie. Alleen Mercedes heeft nog echt onderscheidende modellen, die je in 1 oogopslag herkent.
Vandaag nog een CLA tegengekomen, erg mooi model en voor dit jaar zo goed als uitverkocht. Wie had dat gedacht. Kom op Alfa, kom eens met aansprekende modellen, het gamma is nu echt te smal.
Eigenlijk zou dit moeten gebeuren met Lancia, niet Alfa Romeo. Maar ja, daarvoor heeft Fiat de naam Lancia de afgelopen twintig jaar te veel laten verpieteren. Ik hoop dat dat met de naam Alfa Romeo nog te herstellen is.
Oh ja, vergeet nog te melden dat ik Maserati veel succes win. Met de QP en Ghibli is het begin in ieder geval goed!
@GTeetje
Tja de duitsers zijn erg saai. Bij Audi hebben ze ook maar 2 modellen in verschillende lengtes en breedtes en hoogtes net als betonnen stoeptegels waar ze op geïnspireerd zijn 😆 . Een A1 en een A4. De A1 is alleenstaand de rest zijn allemaal aangepaste A4’s 😕 .
Helaas is het nog even wachten voor Alfa als er eindelijk een Giulia komt en een nieuwe spider hopelijk nog een ligt gewicht GT met 4 en 6 pitters en RWD optioneel Q4. De Gibli evenknie zal ben ik bang niet erg Alfa kern waarden hebben behalve een Italiaanse koets en er goed uitzien en hopelijk ook goed reiden. De 4C is het goede voorbeeld wat de rest moet volgen helaas doet de eerst aanstaande alfa dat in zijn geheel niet 🙁 .
O die GT mag natuurlijk ook met de nieuwe V8 biturbo en dan max 1400KG Bodemplaat aangepast C-EVO of D-EVO i.i.g. RWD voor een GT.