Marchionne noemt VW’s Up! een onhandig offensief in het lage segment
Voor Sergio Marchionne is de legbatterijkip van Volkswagen, de Up! absoluut geen bedreiging voor de Panda, liet hij weten vanaf de IAA. VW trok in Frankfurt een blik aan concepten open van de nieuwe kleine Volkswagen wat bijna wat oridinair overkwam op Marchionne, maar ook op sommigen van de pers. Meer is niet altijd beter, maar daar heeft men in Wolfsburg waar alleen het recht van de sterkste geldt, geen boodschap aan.
Vlak voor de onthulling van de Panda, stormde de menigte van de VW stand naar die van Fiat, om aan de zojuist in een witte Quattroporte gearriveerde CEO met trui te vragen of hij zich bedreigd voelt door de aanval van VW in een segment waar juist Fiat zo sterk is;
“Ik ben niet bezorgd, we richten onze blik alleen maar op de toekomst en de Panda is een zeer doordachte sterke troef. De Duitsers proberen ons te imiteren door over ÊÊn nacht ijs te gaan, maar als je het mij vraagt komt het allemaal wat onhandig op me over.”
En hij heeft gelijk…
SM: Mister Cool!
Niemand heeft gelijk. De consument cq de kopers hebben gelijk. Dus gewoon maar even afwachten hoe de verkoop tussen die 2 gaat verlopen. En ik doe alvast een gokje…. VW. Gewoon omdat zij een hogere klantenloyaliteit hebben dan Fiat en in absolute aantallen de afgelopen jaren veel meer verkocht hebben dan Fiat.
En dan blijft Die UP toch nog een zwak aftreksel.
@alfaspeed: Zet ze straks maar een naast elkaar (de verkoop cijfers bedoel ik) en beoordeel dan eens de kille cijfertjes. Ben trouwens wel benieuwd naar de eerste Nederlandse vergelijkingstest tussen der Panda en de Up.
Kan AutoEdizione niet zo’n test gaan doen?
Fiat heeft in europa altijd goed verkocht,en waarom nu niet.mensen beginnen langzaam maar zeker VW moe te worden.ze willen iets anders als de prijs kwaliteit verhouding maar goed is.
Braadwurst of pasta.
@Dutchbird; mij krijg je met geen stok in zo’n UP! tenzij ik ‘m van jou tot de grond toe mag afzeiken. đ
@AutoEdizone
Jij wel!! đ đ
eerste concept van de Up (Giugiaro, de’Silva) zag er best goed uit, maar dit uiteindelijke productiemodel is boring (en daarmee wel weer typisch vw – gaap)
Eerste concept was van Manzoni die nu weer bij Ferrari zit đ
Je hebt typische VW en Fiat klanten, zitten mijlenver van elkaar af. Twijfelaars kunnen nog wel eens met een Picanto vandoor gaan, iets met 2 honden vechten e.d.
Volgens mij is het concept van de UP al een paar jaar in omloop. Dus dat van over een nacht ijs is een beetje domme praat. En legbatterijkippen zijn er meer dan Panda’s.