Lorenzo Ramaciotti: Alfa Romeo zal Italiaanse stijl behouden ook in de VS

Hopelijk heeft het redelijk ongefundeerde bericht van gister over een  nieuw topmodel Alfa toch nog wat te maken met de oorsprong van dit bericht hieronder.

We zouden dan namelijk eigenlijk getuige zijn van eerste (kleine) gegevens, die alles te maken hebben met een volwaardig zelfstandige toekomst voor Alfa Romeo als Italiaans ‘premium merk’, zoals al weleens is aangekondigd. Verdere bevestigingen voor serieuze ambities die momenteel in de pijplijn zouden zitten, komen dit keer vanuit Amerika binnensijpelen. Designchef Lorenzo Ramaciotti -collega van Roberto Giollito– laat in een interview met Automotive News namelijk weten dat de Europese identiteit (lees Italiaanse) behouden zal blijven, ook nadat het Milanese merk haar vleugels zal hebben uitgeslagen over de Amerikaanse markt in 2012. Alfa Romeo zal dus echt als een Europees merk in de markt gezet worden qua karakteristieken zoals sommige andere Europese merken dat ook doen aan de andere kant van de grote plas. Na een traditioneel grapje over bekerhouders en te grote stoelen, benadrukte Ramaciotti dat Alfa Romeo als een echt Europese ‘rijdersauto’ op de markt gezet zal worden. Mogelijk nam de hoofdonterwerper van Centro Stile hiermee een aanloopje naar een model als de nieuwe Giulia, waarmee de ‘Biscione’ z’n rentree zal maken in de VS.

Deel dit artikel:

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.