Lees vanaf maandag de AutoEdizione test van de MiTo QV

Finalmente!

Eindelijk is het dan zo ver, onze test van de MiTo Quadrifoglio Verde. Hoe giftig blijkt de groene klaverblad nou ook daadwerkelijk te zijn? Wij reden in deze eerste week van Geneve er flink in rond. Lees de impressie vanaf maandag in onze headline.

Met plezier voor onze lezers gedaan namens AutoEdizione.nl

Deel dit artikel:

12 gedachten over “Lees vanaf maandag de AutoEdizione test van de MiTo QV

  • 5 maart 2010 om 11:24
    Permalink

    Allereerst bedankt voor het testen van de Mito QV. Stelletje Bofkonten :mrgreen:

    Ik ben benieuwd naar de testuitslagen. We wachten rustig af.

    Beantwoorden
  • 5 maart 2010 om 13:05
    Permalink

    Nou ik ben benieuwd of de rijervaring danig anders is dan bij de andere varianten; sturen en vering/demping.(veel gelezen commentaar (wat ik zelf ook wel onderstreep) is dat het bij de “normale versies” een beetje klinisch is; hopelijk is dat hier anders).

    De motor zal waarschijnlijk wel erg goed zijn…..

    Beantwoorden
  • 5 maart 2010 om 13:06
    Permalink

    Off-topic: Alfaforum is down? en de alfagiuliettaclub ook?

    On topic, ben benieuwd naar de motor. Sommigen klaagden over een turbogat?

    Beantwoorden
  • 5 maart 2010 om 13:33
    Permalink

    Ha mooi nieuws.
    Ik maak misschien eind volgende week een test mee met de QV.

    Turbogat wil je toch hebben? Anders gebeurt er niks volgens je beleving. Beetje Golf GTI verhaal dat laatste.

    Heb overigens een superlatieve test gelezen over de Mito.
    Iemand die hem helemaal geweldig vond ook qua stuurgevoel en vooral tractie.

    Beantwoorden
  • 5 maart 2010 om 13:35
    Permalink

    @waverider: Ja, inderdaad, dat gat zit er……2de verzet is heel leuk, derde gaat, maar dan krijg een soort leegte m.b.t. tot het sleuren en is er ook geen ‘grunt’ meer.

    Da’s best spijtig want tijdens mijn proefrit twee weken geleden ging-ie heel voortvarend van start. Wellicht dat Ronald Vermeulen en zijn mannen daar nog ‘omheen’ kan programmeren. Ik hoop het. Hij mailde laatst dat ze met de qv motor bezig zijn……

    Fingers crossed!

    damster

    Beantwoorden
  • 5 maart 2010 om 14:37
    Permalink

    @damster, als je het zo vertelt lijkt het me dat je gewoon hoger in de toeren moet rijden. pas bij 4-5000 toeren opschakelen, t lijkt mij een hoogtoerige turbomotor.

    Beantwoorden
  • 6 maart 2010 om 16:26
    Permalink

    Zo te zien nog niet bekend hier maar de Giuletta Progession gaat vanaf € 23.950 kosten . De 170 pk progession € 26.950 , de 235 1750 turbo € 32.950 , zo uit mijn hoofd onthouden .

    Deceptie is de levering van de 120 pk uitvoering , ook voor de leasers onder ons

    Beantwoorden
  • 6 maart 2010 om 17:27
    Permalink

    @ Jonny alfa mannetje: Valt nogal mee, ik kan de komende vier jaar wel vooruit, aangezien ik sinds vorige week mijn Mito MA 135pk in bezit heb 😉 Tegen de tijd dat ik die moet inruilen wordt het nog lastig kiezen tussen een Mito met DDCT of een Giulietta 140 pk

    Beantwoorden
  • 6 maart 2010 om 20:36
    Permalink

    Hoi Johnny ik begrijp wat je bedoeld die 120pk gaat denk ik niet veel geleased worden, even theoretisch rekenen:

    Stel progression 120PK Benzina:
    Cat.prijs: 23.950
    Bijtelling 25%: 5.987
    Netto lasten per jaar bij 42% IB: 2.514

    Stel progression 170PK Benzina:
    Cat.prijs: 26.950
    Bijtelling 20%: 5.390
    Netto lasten per jaar bij 42% IB: 2.263

    Stel progrssion 170PK bij netto-inhouding verschil aanschaf 120PK en 170PK over vijf jaar(3000 euro):

    Cat.prijs: 26.950
    Bijtelling 20%: 5.390 -/- 600 (3000 / 5)
    Netto lasten bijtelling bij 42% IB: 2.011
    Netto lasten eigen bijdrage: 600
    Totaal netto lasten: 2.611

    Dus je betaald dan bij vijf jaar maar 97 euro per jaar netto meer voor 50PK meer!!!

    Natuurlijk allemaal theorie….

    Beantwoorden
  • 7 maart 2010 om 10:01
    Permalink

    Ja , ok . Alfa Romeo geeft zo hoog op met Multiair maar geeft ons, waarschijnlijk door overcapiciteit, geen MA en de consequenties voor de lease.
    Commercie is ook dat niet iedereen onmiddelijk gaat rekenen, vandaar die vele vanaf prijzen waar je geen fluit aan hebt . Een pakket is eigenlijk al verplicht . Ik weet, prijzen van een alfa romeo is een soort taboe maar toch.

    Beantwoorden
  • 7 maart 2010 om 12:16
    Permalink

    Zoals Dennis schrijft wordt het met de 120 pk 1.4 waarschijnlijk lastig in de leasemarkt (alhoewel hoeveel concurrenten het een 20% bijtelling auto in di segment?). Hopelijk voor nederland komt de 135 pk MA variant er snel achteraan.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.