Lancia zegt geen ‘Lancia’ meer in nieuwe Ypsilon campagne
Fratsen genoeg in de nieuwste campagne van de Lancia Ypsilon Elefantino, maar de 108 jaar oude merknaam wordt niet meer genoemd. Het kan nog erger als het om het negeren van Lancia gaat dan we dachten… In de verder leuke frisse spotjes van de Elefantino in de smaken limoen, watermeloen en kokosnoot, blijkt weer hoe veelzijdig en stijlvol het merk uit Turijn is. Alles lijkt te kloppen maar de naam Lancia speelt alleen in enorme stilte een nietige bijrol. Pijnlijk maar waar. Waar alle andere merken keihard hun best doen om de naam van het huis in je geheugen te branden, doet Lancia momenteel als enige z’n stinkende best om onzichtbaar te zijn.
Uiteraard beseffen we dat de naam Ypsilon zichzelf verkoopt en dat de historische olifant dat enkel versterkt. Maar een automerk niet noemen, terwijl het officieel nog een modelgamma heeft dat breder is dan 1 model, vinden we toch een doodzonde en dat is niet alleen omdat we zelf Lancia zo belangrijk vinden in het universum van de Italiaanse automobiel. Gelukkig is er dan nog het nieuwe spotje van de Lancia Voyager S… Of wordt de naam Lancia hier alleen voor de zekerheid genoemd om mensen duidelijk te maken dat ze niet naar een dealer van Amerikaanse auto’s hoeven te zoeken…
httpvh://youtu.be/-bXmOA0xL0g
httpvh://youtu.be/gpBpyUAuynE
Het blijft wennen, maar de waarheid is hard en ergens ook echt begrijpelijk. Los daarvan is Ypsilon ook een beresterke naam natuurlijk en voor de Italianen al helemaal een begrip! Forza Ypsilon dan maar!
Intriest verhaal. De italianen zijn wel sterk in het afknallen van de eigen merken/modellen. Zo begrijp ik ook nog altijd niet waarom de 159/Spider/brera vroegtijdig zijn afgevoerd, net op het moment dat er interessante motoren beschikbaar waren. Of waarom de Lancia Musa is stopgezet terwijl die nog goed verkocht. Het is toch niet zo dat er capaciteit te kort was…