Lancia Ypsilon meervoudig winnaar op het gebied van compacte stijl
De nieuwe Lancia Ypsilon is nog geen jaar op de markt, maar mag zich nu al een succes noemen dankzij de goede verkoopresultaten én dankzij een heel aantal erkenningen in binnen- en buitenland. Niet alleen wij zijn door onze uitvoerige ervaringen echte liefhebbers van de Ypsilon geworden, ook in thuisland Italië krijgt de kleine luxe auto uit Turijn steeds meer handen op elkaar. De compacte vijfdeurs limousine blinkt uit op vele fronten. In een jaarlijkse verkiezing van het gerenommeerde blad Quattroruote is de inmiddels populaire Ypsilon de absolute winnaar geworden in de categorie ‘Fashion City Car’ en behaalde het de tweede plaats bij het onderdeel ‘Nieuwkomer van het jaar’. De oorkondes werden door CEO Gianluca Italia van Lancia-Chrysler Europa, Midden-Oosten en Afrika persoonlijk in ontvangst genomen.
Dankzij een mooie vormgeving, sterke motoren als de TwinAir en MultiJet II, een rijk uitrustingsniveau en een exceptionele wegligging op het gebied van comfort is de Ypsilon ook in het buitenland -waar Lancia een veel kleiner marktaandeel heeft- reeds bij mensen opgevallen. In Griekenland werd de compacte Lancia met uitgesproken Italiaans voorkomen bijvoorbeeld uitgeroepen tot auto van het jaar 2012, evenals in Marokko.
En terecht, ik moet bekennen dat ik in het begin heb moeten wennen, maar de auto groeit op het netvlies. Ik zie ‘m inmiddels met enige regelmaat voorbijkomen en zeker in de juiste kleuren is het een fraaie blikvanger.
Hoewel ik mij voorgenomen had om vanwege het toepassen van censuur op deze site (of eigenlijk door het uitblijven van ook maar enige reactie na mijn eenmalige toestemming tot censuur) geen berichten meer te plaatsen, vind ik het toch leuk om te melden dat mijn chique tante van 65 na 2 Peug 205, een Fiesta, een Corsa en een Lupo eindelijk gekozen heeft voor Italiaans, te weten een Ypsilon Twin Air Platinum DFN, de allerduurste uitvoering.
Het is werkelijk een prachtig afgewerkte karretje waarbij zeer fraaie materialen zijn gebruikt. De 2-cylinder went erg snel en met name op de snelweg vond ik hem niet tegenvallen. Qua vormgeving vond ik de achter – en zijkant op de foto al geslaagd en in werkelijkheid is ook de neus erg geslaagd. Voor een auto van dit formaat is die juist imposant en bovendien stijlvol.
Jammer dat ze hem in de enige kleur heeft genomen die ik niet zou nemen, Nero Vulcano…
@Il piu migliore
Wij kennen hier absoluut geen censuur! Alleen moeten we soms door hoog oplopende emoties in discussies even op de rem trappen. 🙄
Vind het een typische one-of-a-kind, je vindt het mooi of foeilelijk.
En dan doe je het als designer goed!
Ik val overigens in de eerste groep en dan het liefst de witte uitvoering, gold-interieur en zwarte velgen.
Nou kwam ik het volgende tegen:
http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/26/de-nieuwe-lancia-ypsilon-met-lekkere-rally-looks
En afgezien van die akelig taartschep op de achterruit(dat had wel wat subtieler gemogen), vind ik het best een stoer karretje, ok, ok, de bestickering en striping hoeft ook niet perse op de straat-versie, mar voor de rest, mwoh!
@Di Segno
HELEMAAL MEE EENS! Om meer mannen in de Yp te krijgen (want, op een enkele man na, ik zie alleen maar vrouwen er in rijden) zou zo’n versie het werk echt wel gaan doen.
Ik ben een echte vent maar voelde me echt niet girly in de huidige Ypsilon. Vind het een idioot super lelijk idee om een dergelijk design te bespoileren. Dat vrouwen het vooral kopen heeft met name met het sponsoren van programma’s als Hollands next topmodel te maken, wat ik een heel slecht idee vond van Lancia NL.
@Lancia4Ever
Dit was inderdaad merkwaardig omdat men internationaal een spotje met die man had, leek of men qua marketing op twee totaal verschillende gedachten zat. Die fotoshoot met de Yp was dan wel aardig 😳
als ik mijn ogen een beetje dicht knijp,lijkt hij wel veel op de delta…