Lancia Ypsilon blijft in de schijnwerpers met nieuw spotje

Lancia als ‘blikvanger’.

Lancia gaat door met het promoten van de nieuwe Ypsilon. Ook in ons land komt dat geleidelijk op gang, maar in Italië gaat dat natuurlijk op een nog uitgebreidere wijze. Daar is men aan het tweede spotje toe, nu de auto al een aantal maanden op de markt is. Van kunstobject tot mode item niets is de Ypsilon vreemd. Lancia toont zich als meest geschikte figurant binnen een decor over stijl en mooie elementen. De Ypsilon blijkt zelfs een hoofdrol te spelen en trekt letterlijk van alles en iedereen de aandacht. Een blikvanger die de volle aandacht krijgt met op de achtergrond de melodie van “Hot Stuff” door Donna Summer volgens een interpretatie van Greta Bragoni en Flavio Ibba-Carlo Palmas (Red rose production). Onlangs toonden we al de ‘making of‘, die zoals gezegd plaatsvond tegen het decor van Cinecittà World. De hybride Lancia Ypislon start in Italië tijdelijk vanaf 21.900€, wat naar verwachting de aantallen nog verder zal doen toenemen. Als Lancia-liefhebber zien we dit jaar uit naar de presentatie van de middensegment Gamma, die volgend jaar geleidelijk de markt op zal gaan.

Deel dit artikel:

8 gedachten over “Lancia Ypsilon blijft in de schijnwerpers met nieuw spotje

  • 11 januari 2025 om 17:26
    Permalink

    Mooie auto. Maar sinds de introductie op 14 Februari 2024 nog geen enkele Ypsilon op de weg gezien. Jammer!😒

    Beantwoorden
  • 11 januari 2025 om 20:07
    Permalink

    Vanmiddag zag ik de eerste rijden… maar het wordt een moeilijk verhaal met Lancia vrees ik. Te onbekend voor de jonge koper, te onbemind bij de oude koper en niet onderscheidend en bijzonder genoeg voor de liefhebber. Er is nog heel veel werk aan de winkel om dit project te laten slagen.

    Beantwoorden
  • 12 januari 2025 om 20:28
    Permalink

    Ze hadden de Ypsilon onderscheidender moeten maken, lijkt nu te veel op een Corsa/208. Daarnaast vind ik het grote LANCIA op de voor- en achterkant lelijk. Ook jammer dat je alleen een gouden interieur kan krijgen en geen open dak.

    Beantwoorden
  • 12 januari 2025 om 21:27
    Permalink

    Ik vind m super onderscheidend, dat ie plaatmateriaal en platform deelt is evident. Het betrof ook geen nieuw platform maar een bestaande.

    Beantwoorden
  • 12 januari 2025 om 22:57
    Permalink

    48 op NL kenteken en dat zonder dealer netwerk en weinigen die het merk nog positief kennen. Uitgebreide garantie zo dat je toont dat je als fabrikant vertrouwen hebt in je product heeft KIA en Hyundai op de eu markt veel geholpen.

    Beantwoorden
  • 16 januari 2025 om 13:08
    Permalink

    De importeur verlaagt nu de prijzen, een teken aan de wand. Niet meer dan terecht ook, want het was natuurlijk totale waanzin om een Corsa met feestjurk te verkopen voor premium prijzen.

    Beantwoorden
    • 16 januari 2025 om 18:07
      Permalink

      Ik ben bang dat er ook een prijsverlaging gaat komen bij de Alfa Romeo Junior.
      Bij de Jeep Avenger is dit ook al gebeurd. Qua prijs zetten ze te hoog in bij Stellantis .Prijsverlaging bij de Ypsilon was te verwachten in NL,met een handvol dealers.

      Beantwoorden
  • 16 januari 2025 om 15:08
    Permalink

    Woensdag heb ik er 2 gezien in België…. op het autosalon.
    Nee, wordt niks.
    De Corsa vond ik beter gelukt dan de over-the-top Lancia.
    Willen maar niet kunnen. Zogenaamde Italiaanse flair.
    Ooit al eens de vorige 3 Ypsilon’s en Y10 bekeken ???
    Die ronde schijven en wat goudkleurige rondingen in de deur, moeten het doen.
    Achteraan ? Hetzelfde als een Corsa en 208.
    En die Led-balk vooraan : gruwelijk, belachelijk en patserig.
    Ik ben geen Indiër of Pakistaan die veel verlichting op de auto wil.
    Nee Lancia, mij ben je kwijt.

    Ik ben tevreden dat ik niet heb gewacht tot de benzineversie er is om een “nieuwe” auto aan te schaffen. (mijn vrouw) De Ypsilon 5 deur voor zo’n 3.200 kunnen verkopen.
    Een Mazda 2 met Skyactiv 4 (!) cilinder motor van 1.500 cc (niet het Toyota derivaat) in de (bijna) meest luxueuze uitvoering. Rijdt goed, goed in bochten, ook een aangenaam interieur en mag 900 kg trekken (heb kleine caravan van 750 kg).

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.