Lancia Ypsilon 2016 te koop in Europa
Lancia heeft op de IAA officieel laten weten dat de vernieuwde Ypsilon op alle belangrijke markten in Europa geïntroduceerd zal worden. Geen exclusiviteit voor de Italiaanse markt dus, zoals tot voor kort de boodschap nog luidde. Ook wordt er in de wandelgangen gezegd dat het vernieuwde karakter van de grille, model zal staan voor toekomstige modellen van het mooie merk uit Turijn. Modellen waar nog wel even op gewacht zal moeten worden, maar waarvan een toekomstige Delta mogelijk een van de eerste zal zijn.
[nggallery id=1107]
De Lancia Ypsilon editie 2016 is in Italië inmiddels in de handel, omdat de auto daar maandelijks verantwoordelijk is voor grote verkoopaantallen. Later volgen Frankrijk, Duitsland en Spanje. Maar ook in België en Nederland zal de kleine opgefriste vijfdeurs Lancia leverbaar zijn, al zal er niet echt aandacht worden besteed aan een introductie. De auto is betreffende de introductie eerst leverbaar als extra rijke ‘Opening Edition’ (afbeelding boven). Standaard met de prachtige nieuwe 15 inch ‘Y design’ velgen en Uconnect NAV infotainment systeem met 5 inch touchscreen. Deze editie is te krijgen in de nieuwe tinten ‘Avorio Chic’ of ‘Blu di Blu’.
Stop met hopen. Het was ooit een mooi merk met prachtige modellen maar het is over en uit. De vernieuwde Ypsilon komt inderdaad nog op de markt in Europa, maar dat is de laatste stuiptrekking. Over 2 jaar zal het merk er alleen nog in Italië zijn.
OneFiveNine je moet niet alles geloven wat ze roepen bij AB.
Ciao
Squadra
Helaas eens met OneFiveNine. Het is over en uit. De 2016 is slechts een facelift van een verouderd model, waarmee men in Italie nog weer 2 jaar vooruit kan, maar nergens anders in Europa. Er zijn geen dealers, concurrentie loopt mijlenver voor, hij is niet te leasen, er wordt niet gewerkt aan welk nieuw Lancia model dan ook. Nostalgie is mooi, maar de realiteit is soms hard.
Volgens ‘onbevestigde berichten’ zou Lancia zich na 2017 langzaam gaan beperken tot alleen Italië. Het is maar dat jullie het weten.
Op zich zou dat nog niet zo’n drama zijn: Als er een plan ligt om na 2017 te beperken tot Italië, dan ligt er ook een plan om na 2017 nieuwe modellen te introduceren. Een auto importeren uit een ander EU-land is niet zo moeilijk, dus dan is er hoop voor Lancisten.
@henk volgens mij is dat allang officieel. Altavilla heeft duidelijk gezegd dat het hem spijt (als zoon van een voormalige Lancia-dealer) maar dat het VOORLOPIG niet anders kan. Dat kan ik me trouwens goed voorstellen, want de slagkracht van FCA is momenteel simpelweg nog te beperkt. Chrysler staat als automerk nl ook op een laag pitje voorlopig. De nieuwe Voyager is uitgesteld en de 200 blijft nu het belangrijkst model. Het zou me gigantisch verbazen als ze in de toekomst deze twee merken niet opnieuw zullen combineren. In Italië kunnen ze perfect een update van de 200 als Lancia positioneren. Hetzelfde geldt andersom voor een C segment hatchback. 100% kostenbesparing en zeer lucratief beneden de Alpen. De hybride techniek wordt ook pas tegen 2018 meer van stal gehaald dus, dat kan dan direct gecombineerd worden met Lancia. En dan nog dit…wie in NL of B perse wil bestellen kan dat echt wel hoor. Maar vooral ook in Frankrijk, Spanje, Portugal en Griekenland waar Lancia zeker wel een bekend merk is.
@Lancia4Ever
Wat ik voorzichtig probeer is het (ongefundeerde) optimisme van sommigen over Lancia wat te temperen. Zomaar een voorbeeld: het is 100% uitgesloten dat de Chrysler 200 (als Lancia) ooit naar EU zou kunnen komen omdat niet aan de EU veiligheidseisen wordt voldaan en het aanpassen veel te veel geld kost.