Lancia Ypsilon 2011: Eerste blik op het dashboard
We zien natuurlijk ook door het raam vooral dik zwart rubber liggen.
In ieder geval kun je wel zien dat het klokwerk weer traditioneel in het midden zit en dat de pook weer lekker hoog zit zoals in de huidige Panda. Hierdoor kunnen we aannemen dat de opvolger van de kleine succesvolle Fiat ook weer zo’n makkelijk bedienbaar bakje krijgt. Het is afgaande op dit plaatje, ook prettig om te concluderen dat het prachtige stuur van de Delta in de nieuwe Ypsilon een vervolg krijgt in kleiner formaat. De stadslimousine van Lancia wordt dus een stijlvolle auto zoals feitelijk niemand die maakt op dat formaat. Het is voor het eerst dat de nieuwe Ypsilon in het stadsverkeer is gespot. Hopelijk zien we deze auto vanaf volgend jaar regelmatig door Italiaanse steden rijden en kan Lancia weer bouwen op een succesvol model in eigen land en daarbuiten. Sergio Marchionne bevestigde afgelopen week dat de compacte vijfdeurs Lancia op schema is voor de lancering van volgend jaar.
[nggallery id=496]
wordt een mooie auto, zie je nu al
Ik had liever gezien dat ze de klokkenwinkel frontaal voor de bestuurder hadden geplaatst.
Want klokwerk in het midden werkt IMHO enkel bij grote MPV’s, niet bij stadsauto’s.
En vooraleer hier nogmaals op de ’traditie’ worden gewezen zeg ik enkel ‘Y10’.
Even terug schelden: Dat was een Autobianchi en geen Lancia 😉
De eerste echte Ypsilon is daarom eigenlijk twee generaties terug ontstaan.
Zal wel zijn dat die op schema ligt, hij had er al twee jaar geleden moeten zijn maar is steeds uitgesteld geweest.
Ondertussen is het segment al voor een groot deel ingepalmd door mini’s, DS3 en andere 500tjes….
Die klanten zie je nooit meer terug.