Lancia Thema staat bijna bij de dealer
Lancia krijgt binnenkort weer een vlaggenschip met dank aan Chrysler in de vorm van de Thema, die als het goed is vanaf november ook bij de Nederlandse dealer zal staan. Deze week viert men op de autosalon van Lyon (tot 16 oktober) het Franse debuut. In Frankrijk is de grote complete Lancia vanaf 22 oktober al leverbaar voor een toch wel zeer scherpe prijs van €43.900. De Thema zal deze maand al bij de Italiaanse (foto) en Franse dealers arriveren. Frankrijk is na Italië de belangrijkste markt voor Lancia. Vanaf november is het E-segment model ook te bewonderen in andere landen zoals Duitsland. Hetzelfde geldt ook voor de Grand Voyager. De Flavia cabriolet volgt in een later stadium.
De Thema komt als Platinum en Executive op de markt (in Italië zal ook een derde uitvoering leverbaar zijn). Het interieur van de Thema is altijd in twee tonen uitgevoerd en altijd met lederen dashboard van Poltrona Frau® in combinatie met afwerking in hout. De Thema heeft standaard een onafhankelijk bedienbaar Dual Climate Control, UConnect Multimediasysteem (met 8,4 inch touchscreen) en elektrisch schuif-kanteldak. Dit topmodel is leverbaar met een 3.6 V6 met 286 pk en 8-traps automaat of 3.0 V6 diesel (VM-motori) met 190 of 239pk met 5-traps automaat. Verder is de Thema 2011 standaard uitgerust met ESP, Cruise Control, adaptieve Bi-Xenon koplampen, dode hoek detectie en vele andere geavanceerde snufjes. AutoEdizione zal deze Amerikaan met mooi logo uit Turijn volgende maand eens nader voor jullie gaan bekijken.
Een mooie auto…. maar dan wel voor Chrysler. Ik mis enorm de exclusiviteit en eigenheid van het Italiaanse Lancia. Héél jammer dat dit geen echte Lancia/Italiaan is. 😥
@JMB
Tsja kun je ook afvragen in welke mate de Thema 1 een echte Lancia was, wat is dat dan precies? Was de middensectie niet gelijk aan een Saab? en dan eerst die wat toerenschuwe PRV V6 erin.
OT Dit is ook maar een overgang, heel wat exclusiever dan een A6 voor de deur. Wist het wel als ik geld had 😛
De Thema was in de jaren ’80 een typische Lancia omdat het een moderne maar toch zeer gedistingeerde aristocratische uitstraling had vol met eigen merk DNA. En de overeenkomst met de 9000 was verwaarloosbaar. Ik vond het destijds de mooiste moderne zakenlimousine die op onze aardkloot bestond.
Volgens mij stond de Croma en de 164 op hetzelfde platform.Ik ben zelfs nu aan het zoeken voor een mooie 164 voordrbij.
Ja klopt, die vier auto’s waren het gevolg van een samenwerkingsprogramma tussen fiat en saab. Buiten het platform deelden ze ook heel wat componenten.
Wat deze nieuwe thema betreft: ik zou er eens een in het wild willen zien. Op foto valt het allemaal nog best mee, al is het niet direct herkenbaar als Lancia.