Lancia presenteert eerste deel van ‘A date in Rome’
Lancia zal zich van 29 augustus tot 8 september als automerk presenteren op het filmfestival van Venetië, met een eigen korte film met de titel ‘A date in Rome’. Lancia is al jaren hoofdsponsor van deze internationale filmbiënnale. Zo’n vijftal spotjes zullen tot die tijd daaraan helpen herinneren en dit is het originele eerste deel van Gabriele Muccino’s productie. We zien een man en een vrouw arriveren voor een bijzondere afspraak in een stijlvolle Delta en Ypsilon. Twee prachtige wagens die volop de klasse van dit oude merk uit Turijn weerspiegelen. Bovendien staat Lancia behalve voor oogstrelend design ook voor innovatie. Tijdens een ‘Magic Parking’ manouvre kun je bijvoorbeeld nog de handen vrij houden, voor wat laatste voorbereidingen op een romantisch moment in je leven…
httpvh://youtu.be/yIjGRc4AkQY
Mooi! Wij hebben zelf een Ypsilon en een Delta. Magic Parking hebben we ook, maar nog nooit gebruikt.
werkt goed hoor zeker een keer proberen 🙂
Ja
Zeker een gelikte goeie reclame en vwb design zijn ze erg chique en eigenzinnnig, maar kom op zeg; innovatief… vind ik een beetje te hoog van de toren geblazen.
Zelf inparkerende wagens is niet nieuw; ford heeft het ook al een tijdje in productie en wedden dat er genoeg japanners zijn die dat nog veel langer hebben.
En eerlijk gezegd bij zo’n hip karretje als de ypsilon maak je er zeker geen stoere-mannen wagen van. Het heeft van oudsher al een overwegend vrouwelijk publiek en deze commercial onderstreept het (helaas) nog meer.
Overigens naar mijn mening wel de meest gedistingeerde en chique wagen in zijn klasse.
laatst zo’n rally-versie gezien op deze site, daar trek je zeker mannelijk publiek mee!
Maar goed; ik heb eerlijk ook geen idee welk publiek Lancia met deze wagen primair op het oog heeft
Lancia is niet een merk dat “stereotype mannen” zal aantrekken. Sluit niet aan bij het chique ingetogen merk. Daar heeft FGA AR voor. Het Rally tijdperk heb ik altijd al een vreemde zet gevonden. Past totaal niet bij de identiteit van het merk. Fulvia coupe in rallytenue a la..
Laat een Ypsilon Momo/HF, whatever maar zitten. Verkoopt tevens toch niet in deze tijd.
Het maffe is wel dat de rally-periode ook erg lang heeft geduurd al met al en buitengewoon succesvol was. Bovendien heeft Lancia daarvoor in F1 en Mille Miglia (D modellen) ook altijd meegedaan…dus om nou te zeggen dat het niet past.
Eigenlijk is het net als met Alfa Romeo en een beetje ook met Fiat. De Italiaanse merken waren op allerlei gebied aantrekkelijk bezig in goede en in slechte tijden. Daarom hebben de merken stuk voor stuk uiteenlopende kenmerken in hun portfolio (veel inventies dankzij drang naar autosport plus hoogstaand design). Dat kun je van de meeste niet Italiaanse automerken niet bepaald zeggen als je kijkt naar hun historie. Vreemd genoeg zijn dat ook de merken die nu het beste verkopen en doen alsof ze wel degelijk een rijke geschiedenis hebben.
Trouwens de huidige Ypsilon is eigenlijk ook stoer genoeg voor een man. Super coole auto om te zien en rijdt heerlijk. Echt een minin Delta. Renault heeft ‘m zelfs geprobeerd na te maken met de nieuwe Clio al is die iets groter en heeft die afschuwelijke koplampen en achterlichten.