Lancia moet herkenbaar, modern en elegant zijn

Elegant, niet extravagant.

Jean-Pierre Ploué (links op de foto) verklaarde vorige week aan de Italiaanse krant La Stampa, dat hij in Turijn niet ver van het Centro Stile is gaan wonen met z’n gezin. Er is een hoop werkt te verrichten en Lancia staat hoog op de premium-agenda van Stellantis. Het moeten grotendeels elektrische stijlvolle auto’s worden met een geheel merkeigen karakter. Direct herkenbare Italiaanse elegantie zonder extravagant te zijn. Dat laatste is een identiteit die meer bij DS past verklaarde Ploué, die net als Lancia-baas Luca Napolitano (rechts op de foto) en Alfa Romeo-baas Jean-Philippe Imparato een kort lijntje heeft met CEO Calors Tavares. De opvolger van de Ypsilon en een kleine SUV schijnen inmiddels in ontwikkeling te zijn.

Genoeg om naar uit te zien.

Men zegt dat we al spoedig wat teasers of zelfs een concept te zien zullen krijgen. Deze exposure kan te maken hebben met het belang van Stellantis om Lancia weer neer te zetten als een serieuze deelnemer op de markt. Volgens Ploué is het letterlijk vormgeven van Lancia’s toekomst iets wat helemaal aansluit bij z’n persoonlijke passie voor autodesign. Lancia moet hierin weer leidend worden op de markt. Ploué zegt te dromen van weer meer Lancia’s in het verkeer, die direct te herkennen zijn dankzij hun elegantie en moderne look. Een droom die volgens de Fransman realiteit zal worden als het aan de makers ligt.

Deel dit artikel:

3 gedachten over “Lancia moet herkenbaar, modern en elegant zijn

  • 4 juli 2021 om 10:51
    Permalink

    Ze hadden wel andere stoelen mogen gebruiken op die foto. Dit is een modelletje Trendhopper uit 1998. Geen Italiaanse elegantie anno nu… maar hopelijk Delta Integrale, Thesis, Stratos en Fulvia wel weer terug in volle glorie!

    Beantwoorden
      • 4 juli 2021 om 18:51
        Permalink

        Fijn dat Lancia in volle glorie terugkomt op de markt! Rij zelf nu al een tijd een Delta uit 2010. Kan niet anders zeggen dan dat het een betrouwbare auto is met onderscheidend uiterlijk. Dat laatste zie je niet (meer) bij andere merken.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.