Lancia is in Genève alleen nog Ypsilon
Het blijft een bittere gewaarwording dat wat Lancia momenteel ondergaat. In Genève worden de eerdere bevestigingen dat het mooie historische merk op een laag pitje komt te staan in daden omgezet, door enkel wat bijgepunte Ypsilons mee naar de salon te nemen. Geen compleet gamma dus, maar enkel de stadslimousine die vooral in Italië en Frankrijk de nodige klanten weet te vinden. Enkel het vrouwelijke publiek zal kunnen genieten van een primeur met de terugkeer van de ELLE-editie. Deze rijk uitgeruste uitvoering met lederen bekleding is overigens enkel nog als concept te bewonderen
Verder bestaat de ‘Collezione Ypsilon 2014’ uit nieuwe tinten voor de Elefantino met toevoegingen van kleuren als Khaki Grigio, Blu Zaffiro en Grigio Carrara. Smaakjes waar sommigen vast van kunnen watertanden, mede dankzij een vleugje Lime op diverse details of een sprankje Watermelon en Coconut. Er komen meer keuzemogelijkheden qua kleur voor de grille, zijspiegels en wieldoppen. Nieuwe pakketten zijn tevens ook beschikbaar voor het interieur met printjes op de bekleding die namen hebben als Camouflage, Pois, Animalier en Color Touch. Lancia speelt dus een erg minimalistische rol op deze belangrijke autosalon en lijkt niet geïnteresseerd in het nog langer aanspreken van een bredere doelgroep.
Dus voor de Delta wordt nu al geen moeite meer ondernomen 😥 .
Dit ís het complete gamma van Lancia. Lancia leeft voort in de Y. Wij zullen het een plekje moeten geven.
Als ik een nieuwe auto zou kopen zou ik mijn duur verdiende centjes nooit richting de Fiat-groep sturen.
Oh ja, dat vergeet ik nog.
“Lancia speelt dus een erg minimalistische rol op deze belangrijke autosalon en lijkt niet geïnteresseerd in het nog langer aanspreken van een bredere doelgroep.”
Dat heeft Lancia nooit gedaan, en dat is dus de reden dat het merk nu langzaam geëuthanaseerd wordt!
Dit is dus het einde. Er is niet genoeg geld voorhanden om alle merken nieuw leven in te blazen en Lancia is daarom opgeofferd.
Ik vraag me af of het niet beter zou zijn het merk te verkopen.