Lancia blijft goede doelen steunen

Ook dit jaar alweer gaat Lancia van start als het merk dat op komt voor de goede zaak.

In Milaan werd in kunsthal Galleria Cardi een aantal dagen geleden in aanwezigheid van prominenten, zoals enkele voetballers uit de Serie A, een veiling gehouden van foto’s met filmsterren op de rode loper in Venetië. Prominenten die foto’s kopen van prominenten, hoe is dat nou denkbaar? Wel, de opbrengst van deze mooie plaatjes gaat naar de ‘Mandela Foundation’ dat opkomt voor mensenrechten en de bestrijding van ziekten in de derde wereld. Afgelopen seizoen brachten we ook al het nieuws dat Lancia voor ditzelfde doel via ‘Second Life’ virtuele toegang verkocht naar een speciaal concert tijdens Mandela Day 2009. Dit jaar zal Lancia wederom hoofdsponsor zijn van het evenement dat dit keer in Madrid gehouden zal worden.

Met deze veiling valt de kunst van film en fotografie, waarmee Lancia zich als aantrekkelijk automerk graag mee vereenzelvigt, prachtig samen met de ideolgie van een betere wereld. Doelen waar Lancia zich ook graag hard voor maakt, als intelligent en ietwat controversieel merk. 36 foto’s van fotograaf Maurizio Galimberti brachten samen 40.000 euro op. De foto’s zijn allemaal tijdens de 66e filmbiënnale gemaakt op de rode loper en in het Lancia café. Ook wij volgden toen vooral de Lancia’s die de sterren afleverden, zoals de Delta 1.8 DiJet Executive.

We denken dat de kiekjes van Eva Mendes als eerste uitverkocht waren voor het hoogste bedrag.

[nggallery id=162]

Deel dit artikel:

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.