Lancia altijd nog erg tastbaar als modemerk met Fashion Apartment
Lancia gaat vandaag de dag (helaas) vooral over mode en trends met dames als voornaamste klantengroep via de Ypsilon (Fashion City Car). Dat is ook te zien aan het feit dat het logo van het mooie legendarische Italiaanse automerk voortaan ook op het zogenaamde Fashion Apartment te zien is in Milaan. Met deze toewijding aan de modewereld wordt het oude merk uit Turijn steeds Milaneser, aangezien er ook al de samenwerking is met bijvoorbeeld MOMODESIGN uit de Lombardijse hoofdstad.
Lancia Fashion Apartment is letterlijk een pand dat in het kader staat van Lancia’s link met de modewereld. Best uniek, want er is bijvoorbeeld de enige bibliotheek van Europa te vinden met bronnen over de geschiedenis van de modewereld vanaf halverwege de negentiende eeuw. Meer dan 1600 vierkante meter en centraal in de stad te vinden. Naast de meer dan 50.000 geschreven bronnen zijn er ook designvoorwerpen, accessoires en modeproducten te vinden. Wie in Milaan ontwerpt, met mode werkt of er studie naar maakt, vindt in het Fashion Apartment de ideale hotspot. Lancia is met deze aanwezigheid in Milaan terug te vinden in het hart van de Italiaanse en internationale modewereld.
Wat anders. Aangenomen dat de Chrysler flirt over is, snel de Lancia grill terug !.
niet alleen de Chrysler flirt is over. Vrees dat Lancia even over is, getransformeerd tot modemerk. Daarin volgt Lancia volgens mij wel een unieke koers om de geest van het merk te bewaren. Voor mij een teken dat het niet definitief over is, maar tijdelijk. Waarom anders moeite doen?
In het verleden
zijn er meerdere merken geweest die geswitched zijn van het ene product naar het andere, denk aan Pall Mall, nu een succesvol modemerk, Camel, ook een gerenomeerd kledingmerk.
Dit is zover ik weet de eerste keer dat een automerk dat ook doet, ik wens ze veel succes!