Lancia aan de slag met eigen team
Signaal voor de buitenwereld.
Elkaar ontmoeten is nog niet vaak gebeurd (wel in Teams of Zoom), want de charmante teamfoto in Lancia-stijl die je hier ziet, is een staaltje Photoshop-werk. Maar het signaal dat men naar de buitenwereld wil afgeven is wél echt. Namelijk dat Lancia een op zichzelf staand merk is met toekomstperspectief. Dit ondanks dat het al jaren met één modelletje door het leven moet. En wat zijn we als liefhebbers de Italiaanse klant dankbaar dat het een succesvol model is, die Ypsilon. Een deel van het management zal zich zelfs geheel op Lancia toeleggen.
De namen.
Dat geldt niet voor Erica Valeria Ferraioli en Roberta Zerbi. De dames zullen marketingtechnisch ook voor Alfa Romeo werken, met Zerbi als eindverantwoordelijke. Beide Italiaanse merken vallen binnen de premiumtak van Stellantis (samen met DS), die vooral vanaf 2025 tot ontwikkeling zal worden gebracht dankzij gedeelde platformtechniek. Luca Napolitano mag zich zoals gezegd, als voormalige Fiat-baas volledig met Lancia gaan bemoeien. Paolo Loiotile heeft Lancia Products achter zijn leidinggevende functieomschrijving staan en de Fransman Yannn Chabert gaat over de Marketing en Communicatie. Kortom, een heus team dat Lancia verder tot ontwikkeling moet brengen. Langzaam maar zeker.