Lamborghini wil alleen nog maar Carbon in de toekomst

En Lamborghini zal in Parijs dan vermoedelijk ook iets tonen dat van top tot teen uit dit materiaal bestaat bij wijze van technisch spierballen werk.

Dit is de tweede teaser. Er is weinig fantasie nodig om er vanuit te kunnen gaan dat het om een V10 gaat. Tenminste, zo lijkt het… Waar het precies om zal gaan is nog niet duidelijk. Sommigen hopen op een heus productiemodel, maar het lijkt er meer op dat het om een eenmalige carbon oefening zal gaan. Want zoals bekend, wil het merk uit Sant’Agata Bolognese juist daarin uitblinken in de toekomst. Het opende onlangs speciaal daarvoor het Advanced Composite Structures Laboratory Automobili Lamborghini (ACSL AL). Dit lab staat niet in Italië zoals we eerder aannamen, maar is gevestigd in Seattle, Amerika. Dat is niet voor niets, want zo is het onderzoekscentrum van het merk met de wilde stier, in staat om nauw samen te werken met de University of Washington. Om precies te zijn de school van vliegtuigbouwer Boeing en de Federal Aviation Administration (voor burgerluchtvaart). Kortom, Lamborghini gaat niet over één nacht eis en heeft zich hiervoor voor door goed gezelschap laten omringen.

Lamborghini wil in de toekomst groener worden door downsizing, minder gewicht en uitstoot. Men ziet voorlopig af van hybride techniek. Hiermee scheiden qua aanpak de wegen met aardsrivaal Ferrari. Ferrari stelt hybride techniek juist niet uit en doet nog terughoudend als het gaat om de toepassing van carbon fiber. De club uit Maranello richt zich wel evenals Lamborghini op het ontwikkelen van kleinere krachtige motoren. Hoe dit allemaal uiteindelijk uit zal pakken zal blijken op het moment dat de nieuwe Murciélago en Enzo het levenslicht zullen zien.

Deel dit artikel:

3 gedachten over “Lamborghini wil alleen nog maar Carbon in de toekomst

  • 15 september 2010 om 18:36
    Permalink

    Misschien raar dat ik het zeg, maar waarom staat er op deze site nieuws vermeld over Lamborghini. Lamborghini is Italiaans, maar in het bezit van VAG. Laat ik zo zeggen de vijand 😆 Er zou op autoedizione toch alleen nieuws komen wat direct of indirect te maken heeft met FGA? Sorry dat ik het hier plaats, maar ik moet het toch even kwijt.

    Beantwoorden
  • 15 september 2010 om 19:00
    Permalink

    @Reginald: Zoals je al schrijft is Lamborghini Italiaans. Mocht Alfa Romeo ooit overgenomen worden door VAG (gebeurt toch niet), blijven we ook Alfa Romeo nieuws brengen.

    We zijn tenslotte geen FGA Edizione. 😉

    Beantwoorden
  • 15 september 2010 om 20:14
    Permalink

    Ik voel het zelf net als Reginald….
    Daarom schrijf ik nooit over een CEO of Lambo open dag in Ingolstadt.. 😉

    Je kunt het ook gewoon ontkennen als een soort Irakese generaal 😛

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.