Lamborghini Aventador klaar voor de première

Zoals we dat van Lamborghini inmiddels gewend zijn, is de aanloop richting de volledige onthulling altijd rijk aan allerlei beeldmateriaal en specificaties, die vroegtijdig het internet op geslingerd worden. Vanmorgen voerden we al een update door van deze bloedrode variant en heb je de voorzijde al vanuit verschillende hoeken kunnen zien. Nu is het de beurt aan de voor- en achterkant. Het is overigens wel behoorlijk flauw hoe het hoofdkantoor in Ingolstadt steeds de aandacht wil trekken door te stellen dat er een embargo is geschonden. Met de concept Sesto Elemento was dat ook al zo, dus het heeft er alle schijn van dat er meer opzet in het spel is je denkt. Temeer omdat we ondanks dat de hele auto inmiddels te herkennen is, bijna alle afbeeldingen uit ‘snapshots’ bestaan.

Maandag om 20:00 zal Lamborghini dan echt het doek van dit nieuwe V12 topmodel trekken. Veel nieuws zal er dan niet aan het licht komen, want wat we enkel nog missen is het interieur en enkele specificaties.

[nggallery id=547]

Deel dit artikel:

16 gedachten over “Lamborghini Aventador klaar voor de première

  • 27 februari 2011 om 17:52
    Permalink

    Grappig dat dit minder reacties trekt dan een gemiddelde post op bv. een Mito.
    Wordt Lamborghini dan nu echt door velen als Duits gezien?

    Dit model heeft een hele mooie lijn, maar wat me het meeste tegenstaat is dat Lambo nu bijna 30 jaar verder nog steeds compleet teert op de Countach.
    Dit valt in mijn boekje wel als Duitse mentaliteit te bestempelen.

    De eerste interieur fotos zien er echt treurig uit, zo weinig sfeer.
    Alsof ze de Polo aan het vernieuwen zijn 🙂
    Naar mijn mening echt een gemiste kans, alhoewel de globale lijn van deze auto erg mooi is.

    Beantwoorden
  • 27 februari 2011 om 18:06
    Permalink

    Dat is de kracht van een “sterk merk”. De mensen kopen het toch wel dus waarom veranderen wat goed is? Ook design van Ferrari en Porsche is veel van hetzelfde.

    Wanneer je als merk vaak je design moet aanpassen om je in de kijker te zetten doe je als merk ergens iets fout.

    Beantwoorden
  • 27 februari 2011 om 21:34
    Permalink

    @6C Jordy:
    Ben ik het echt niet mee eens, een extreem merk als Lamborghini hoort grenzen te verleggen.
    Ook qua design de lat hoger leggen. Dit is gewoon luiheid en conservatisme.

    De countach was nooit gekomen als ze toen al zo dachten.

    Beantwoorden
  • 27 februari 2011 om 23:32
    Permalink

    @Bert: 6cjordy heeft een punt wat betreft designvoering.never change a winning team.

    Beantwoorden
  • 28 februari 2011 om 00:24
    Permalink

    @Alfaspeed:

    Ik zal eigenwijs zijn 🙂 maar de countach was baanbrekend, en nu wordt het conservatief…
    ergo, dit past niet bij een supercar naar mijn mening en Ferrari doet dit beter.

    “Never change a winning team”
    is echt een slap cliché, kijk maar naar het elftal van Italie 🙂

    Beantwoorden
  • 28 februari 2011 om 01:34
    Permalink

    @Bert,
    Ferrari doet niks anders dan Lamborghini. Kijk naar de FF en je ziet alleen stijlelementen die al eens op een andere Ferrari zaten.

    En conservatief hoeft niet negatief te zijn.

    Beantwoorden
  • 28 februari 2011 om 08:28
    Permalink

    Lambo is saai en Ferrari is vernieuwend. Dit doet een purist helemaal niets, hoeveel pk’s ook. Typisch VAG.

    Stop maar weer met je comments Jordy want ze slaan werkelijk nergens op 😉 . Ferrari doet niets anders dan vernieuwend zijn. Helemaal qua design. Dat kun je in geen velden of wegen vergelijken met dit bijpunten van een Murciélago. Was het maar een Countach! Dan viel er nog wat te beleven.

    Beantwoorden
  • 28 februari 2011 om 08:54
    Permalink

    Ga zelf in mei tijdens bezoek Italie (eerst Mille Miglia) naar fabriek en museum Lambo, je word heel vriendelijk behandeld, zonder de vreselijke arrogantie van die figuren in Maranello. Zelfs de werklui van de fabriek lopen rond alsof ze het wiel opnieuw uitgevonden hebben. Hele attitude van Ferrari spreekt me totaal niet aan. Vormgeving is subjectief, maar ben laatste jaren bepaald niet onder de indruk van design van Ferrari. Geef mij maar lekker rauw en puur, zonder overdesigned flanken!

    Beantwoorden
  • 28 februari 2011 om 14:06
    Permalink

    De toekomst zal het uitwijzen.
    ik ben benieuwd welke auto over pak m beet 50 jaar op Pebble Beach aanbeden wordt en welke in de vergetelheid terecht komt samen met 99% van de VAG modellen….

    Beantwoorden
  • 28 februari 2011 om 17:28
    Permalink

    @Bert: We hebben het hier over auto’s en niet over voetbalteams.

    Beantwoorden
  • 28 februari 2011 om 17:41
    Permalink

    @AutoEdizione,
    Je mening betreffende VAG kennen de mensen nu wel.
    Maar om even de bal terug te leggen , wat is er kwa design van de FF vernieuwend wat je nog niet in een andere Ferrari zag? Het front alleen al is een samensmelting van 3 andere Ferrari’s.
    Alleen de “breadvan” achterzijde maakt het “anders-dan-anders”. Maar ja, dat heb je voor een paar euros ook op je Smart Roadster. 🙂

    De purist klopt overigens niet aan bij Ferrari. Die wil toch niet gezien worden in een hippe voetballersauto? De purist heeft lak aan imago en design en klopt gewoon aan bij Gumpert.

    Beantwoorden
  • 28 februari 2011 om 18:00
    Permalink

    @6C Jordy: Jouw mening kent iedereen op deze site al, hoe vind je die? Liever de samensmelting van drie bestaande modellen dan het bijpunten van 1 model. Bovendien zie je in de details duidelijk dat Ferrari zeer innovatief is. Kijk alleen al naar de koplampen en verwerking van de achterlichten. Voetballers rijden btw Porsche en geen Ferrari op een paar van die over het paard getilden na misschien. Een purist heeft geen lak aan design. In jouw kringen misschien wel..maar dat noem ik dan weer geen puristen. 😉 Ik ben groot aanhanger van zuiver en mooi design. Ferrari is daar sinds een paar jaar weer mee bezig net als vroeger. Lambo hoort daar zeker niet bij en past dus goed bij de wettige eigenaar.

    Beantwoorden
  • 28 februari 2011 om 18:26
    Permalink

    Vond de 250 GTO, California Spider en Daytona prachtige wagens, daarna is er qua vormgeving weinig verrassends meer uit Maranello geweest. Blijkbaar vergeten velen hier de Miura, voor mij de mooiste auto ooit ontworpen. Countach is heel extreem en was zeker zijn tijd ver vooruit, toch heel puur van vorm en die lijn blijven ze consequent doortrekken. Ik walg van overdesign zoals vele ontwerpers doen (Bangle), wat mij betreft is het credo nog steeds “less is more”.

    Beantwoorden
  • 28 februari 2011 om 19:07
    Permalink

    Ben blij dat het iig wel de tongen losmaakt 🙂
    Smaken verschillen gelukkig, enige waar ik bij blijf is dat Lamborghini zijn “edge” kwijt is…
    Duitse heren met snorren beslissen of iets kan of niet, en dat past gewoon niet bij zon merk.

    Ik ken zat puristen, hun mening hoeft geen waarheid te zijn. Ferrari ademt wat mij betreft alles uit wat ze moeten doen, de merchandising vind ik het enige minpuntje aan het merk.

    Wat ik al zei, over 4 jaar weet je het eigenlijk al wel ontwerp meer oproept bij mensen.

    @ Alfista, ik vind de 430 toch wel erg mooi hoor. En de 599, en de 458…krijg het er warm van 🙂

    Beantwoorden
  • 28 februari 2011 om 20:55
    Permalink

    @AE,
    Hoe ik het vind dat men mijn mening kent? Fantastisch natuurlijk. Gelukkig word die ook wel eens door anderen gedeeld zonder me te hoeven te vergrijpen aan de methode om een mening als feit te bestempelen. Hoe vind je die? 😉

    Het kunde van het bijpunten van 1 bestaand model vind ik overigens velen malen sterker dan het klakkeloos toepassen van 3 verschillende ontwerpen door elkaar. Dat is gewoon goedkoop en zul je bij andere italiaanse merken niet treffen. Zeker niet als je een “naam” hebt hoog te houden.

    Onder puristen versta ik de mensen die capabel zijn om het potentieel van een “Sportscar” en/of “Supercar” ten volle te benutten. Dat zijn dan de coureurs en in zekere mate ook de amateurcoureurs. Die zie je niet snel in een Ferrari over de boulevard rondtuffen. Neem je een kijkje in hun privecollectie dan staat er vaker een Porsche dan een Ferrari te schitteren.

    Willen ze op voetballers lijken? Vinden ze Ferraris te duur? Of zou het toch een andere reden hebben?

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.