Hybride Alfa Romeo Giulia in aantocht van 350 pk
Alfa Romeo mag niet klagen over het verloop van de eerste verkoopresultaten in de VS en werkt aan een verdere uitbreiding van het gamma. Zo is volgens uitgelekte lijstjes van lokale dealers daar een 350 pk versie van de Giulia in aantocht, die zich tussen de Quadrifoglio en de 280 pk sterke TI (bij ons Veloce) in zal plaatsen. Alfa Romeo is in de VS een niche merk in het hogere segment en dus zet men vooral in op rijk uitgeruste versies met krachtige motoren. De 350 pk is volgens insiders die met het lijstje (afbeelding onder) naar buiten kwamen een 2.0 turbo die gekoppeld is aan FCA’s nieuwe 48v ‘Mild Hybrid’ systeem.
Men verwacht de komst van deze hybride ergens halverwege 2018 tijdens de introductie van een MY2019 versie, oftewel een update voor de Giulia (en Stelvio). Beide mogen we trouwens ook op ons continent verwachten, al zijn daar nog geen concrete aanwijzingen voor.
Komt gewoon goed met alfa .
Ik ben er blij mee.
De mild-hybride, wordt heel belangrijk, voor elk automerk! Hoop dat FCA er vaart achter zet.
Als je extra wil genieten van de Giulia, kijk elke vrijdag naar Flikken Rotterdam. Dubbele hoofdrol voor de Giulia!
“Iedereen” rijdt met BMW, Mercedes of Audi…Je ziet ze op elke hoek van de straat in alle geuren en kleuren….
De keuze voor Guilia Veloce was snel gemaakt (nog zeldzaam op de baan), nu even wachten op squadra NL voor juiste software en dan upgraden tot 350 pk…
Dat zou mooi zijn die mild hybride laat maar snel komen maar ook op andere versies. Kun je als je dan een berg afgaat (op vakantie in de Italiaanse alpen en de weg er naar toe) in plaats van je remmen op te warmen je batterijtje bij laden. En in nl kun je telkens bij laden en ontladen in de harmonica file 🙂
Ben groot voorstander op de huidige motoren spaarzaam met energie om te laten springen maar EV’s zie ik nog niet als de oplossing voor het energie probleem zolang we maar 5,9% groen opwekken en 1/3 uit kolen centrales komt is de EV indirect de meest vervuilende form van vervoer want door de toename in vraag moeten er kolencentrales open blijven met uitstoot van rond de 800gram co2 per kw aan de as van de turbine (vergeet ook iedereen dat voor het via alle transformatoren uit je stopcontact komt 2/3 is opgegaan in lucht (eigenlijk warmte verliezen in een transformator r80%). Je kunt dan wel een km of 3 op een kw doen maar 3kw in de centralle is 1kw uit je stopcontact dus grofweg 1kw per 1km voor een tesla model S daar verbleekt zelfs een HEMI V8 bij.
per transformator zijn verliezen 10% tot 30% afhankelijk van de spoel (aluminium Koper) goud doet het beter maar dan krijg je ramkraken transformator huisjes 🙂
Het rendement van een transformator is niet zozeer afhankelijk van het materiaal van de kern, maar van de vorm van de kern: Een E-kerntrafo schommelt rond de 80%, een ringkerntrafo zo´n 95%. Daarnaast zijn zware trafo’s efficiënter dan lichte trafo’s. De grote transformatoren in transformatorhuisjes zijn vaak erg efficiënt, dat kan zo 99% zijn, degenen in je huishouden zijn het minst efficiënt, 80% of zelfs minder.
Elektrische auto’s in Nederland hebben geschat iets van 70 gram CO2-uitstoot per kilometer. Dat kan beter worden als de elektriciteit schoner wordt. Het is minder dan verbrandingsmotoren. Maar… de verbrandingsmotor zit ook niet mijlenver uit de buurt. Het is daarom niet nodig hem bij voorbaat af te schrijven.
Ik begrijp daarom niet waarom de milieubeweging zich blind staart op de elektrische auto: Faalt de elektrische auto, dan is het klimaat verloren. Ik ben voor én én. Ja, elektrische auto’s zijn waarschijnlijk onderdeel van de oplossing, maar je zult ook de verbrandingsmotor door moeten ontwikkelen. En de brandstof, want met biobrandstof is reeds een veelvoud aan CO2 bespaard dan met alle elektrische auto’s samen.
Nu maar hopen dat deze Giulia geen trillingsproblemen heeft. Schijnt iets in de aandrijflijn te zijn wat elke Giulia in meer of mindere maten heeft. De berijder ervaart soort onbelans van de wielen. Zonde voor zo een mooie auto
@dmantione
Die 99% is voor de moderne grote transformatoren voor hoogspanning. Die in woonwijken staan zijn zover mij bekend minder efficiënt (nog steeds oude modellen). Het is ook niet voor niks dat Microsoft investeert in nieuwe datacenters met brandstofcel om gas op z’n kort mogelijke afstand om te zetten in elektra omdat transport verliezen van gas door leidingen kleiner zijn dan de Electra over een elektriciteitsnet en het rendement van een Gasturbine veel hoger is dan van een gascentrale.
Volgens TNO “Als je alles bij elkaar optelt, dat stoot een volledig elektrische auto op groene stroom minimaal 70 gram CO2 per kilometer uit” Er is alleen niet 1 EV die echt op groene stroon rijd immers er word maar 5,9% groen opgewekt die gaat al in meervoud op aan groen ingekochte stroom door huishoudens voor TV PC wasmachine droger etc. Er werd in NL op papier in 2015 al 42% groen verkocht dat betekend een tekort van 36% die groene stroom die we op wekken word dus 7x verkocht. De EV’s worden als extra energie slurpers dus geladen met grijze stroom met een afkoop certificaat. Ik heb zelf zonnepanelen goed voor 2/3 van ons energie gebruik maar zou ik een EV hebben gaat mijn stroom afname omhoog (extra consumptie) en wanneer zit hij aan de lader? als de zon niet meer op de panelen schijnt en de wind gemiddeld afneemt en de kolencentrales de wegvallende capaciteit overneemt.
Ik ben dan ook groot voorstander op de huidige motoren met de techniek van de 48V mild hybride te verbeteren en alle overheidssubsidies voor EV’s een halt toe te roepen en deze gebruiken om eerst te investeren in de vergroening van onze energie winning. Pas als we 100% groen opwekken en we bij toename van de vraag dit nog steeds groen kunnen doen is een EV pas echt schoon tot die tijd rijden ze op de meest vervuilende energie bron in het net.
Helaas rekkend de politiek en de publieke opinie zich rijk (lees groen) en kijkt men niet naar de hele keten maar alleen de uitlaat en de afkoop certificaten waar een levendige handel in is. Het probleem moet bij de wortel worden aangepakt en de wortel is onze energie consumptie en de manier waarop we energie opwekken.
Tot we dat probleem hebben op gelost heb ik liever een Giulia als deze met mild hybride die meer bij draagt aan het oplossen van het probleem zonder stekker dan 1 met alleen voor de politiek en de massa is een EV of Plugin van belang voor mij portemonnee heb ik ook liever op dit moment een Giulia EV. Zou ik echter een EV hebben zou de fiets vaker blijven staan en ik vaker de auto pakken voor de korte ritten die ik nu auto mishandeling vind omdat een motor niet houd van korte stukjes. Voor een EV maakt dat niet uit die is bij uitstek geschikt voor korte ritten en houd minder van lange.
@AR 159
EV is met name een politiek verhaal, zoals zo vaak, en het grote publiek volgt.
Volgens de echte logica is EV zeer zeker niet de oplossing, zoals ook de mening van Marchionne is, maar de politiek volgt zelden de echte oplossing.
Een autobedrijf kan zich blijven verzetten en zal dan in zijn gelijk ten onder gaan en verdwijnen. OF het grote publiek volgen en de plannen aanpassen, zoals Marchionne nu aan het doen is. De autowereld is sneller en grondiger aan het veranderen dan tot voor kort mogelijk werd gehouden.
Er is een keuze: ook veranderen of verdwijnen.