Hooggespannen verwachtingen voor Alfa Romeo Milano
Ooggetuigen noemen kleine Alfa eentje die zal aanslaan.
Zij die hem reeds gezien hebben, zeggen toch unaniem dat de compacte Alfa Romeo Milano lekker op het netvlies valt en een aantrekkelijke optie vormt in dit drukke segment. Op 10 april weten we of we ons iets bij deze conclusie kunnen voorstellen. De Milano is klaar voor productie. Terwijl de lancering vooral in het teken zal staat van Alfa Romeo’s oorsprong in de Lombardijse hoofdstad, staat de assemblagelijn in Polen. Het platform is van oorsprong Frans en het wordt ook (onder andere) een eerste volledig elektrische Biscione. Dat alles bij elkaar opgeteld, maakt liefhebbers bij voorbaat uiterst sceptisch. Aan de andere kant is het populaire segment van de kleine SUV redelijk saai van karakter (op de FIAT 600 en Mini Clubman na) en hoe leuk zou het zijn als daar nu verandering in gaat komen. Bovendien snakt Alfa Romeo naar een verkoop hit in het lagere segment, al was het om het merk weer meer in het straatbeeld zichtbaar te krijgen.
Mooi silhouet en naam.
De omtrek die we hier tegen de stadsplattegrond van Milaan zien afsteken bevalt ons in ieder geval onmiddellijk. De neus lijkt geprononceerd en de sterk aflopende achterzijde met gebogen achterlichtunits lijkt nu al over voldoende Alfa DNA te beschikken. Je zou er met een beetje fantasie een SUD Ti in kunnen zien. De naam Milano is wat ons betreft een blijvertje waar Alfa Romeo nog lang op door kan. In een teaser kun je ontwaren dat de naam op het spatbord onder de A-stijl zal staan. Daar waar je soms ook Veloce of een wit driehoekje met groen klaverblaadje kunt verwachten. De feitelijke opvolger van de MiTo is dus eindelijk daar. Ok, hij komt niet uit Pomigliano d’Arco, maar laten we vooral het feit bejubelen dat het merk nu financieel meer draagvlak lijkt te hebben en de dat het toekomst met meer zekerheid tegemoet kan zien. Op 10 april heffen we bij AutoEdizione daarom in ieder geval het glas op de komst van de Milano. De livestream van de presentatie zal woensdag 10 april om 17:00 plaatsvinden.
Ik ben enorm benieuwd. Bij het zien van de eerste renders was ik behoorlijk teleurgesteld, maar ik moet zeggen dat ik steeds enthousiaster begin te worden. Laat de Milano de opmaat zijn van veel moois de komende jaren waar alle alfa fans iets van hun geliefde merk terugvinden (n toffe electrische en vast ook brandstof), maar ook nieuwe klanten geld in het laadje brengen.
Hopelijk een succes, want van de Fiat 600 heb ik alleen een exemplaar in de showroom gezien. Nog niet een op de snelweg.
Bij mij staat een mooie 600 red in de straat. Wordt denk ik wel een hit. Is nog maar net begonnen.
Het is wel lastig wat voor een brandstof je nu moet kopen. Elektrisch is de toekomst maar het stroomnet zit overvol. Nu mag je al niet overal meer laden tussen 16.00 en 20.00u en dat is waarschijnlijk pas het begin van alle maatregelen. Nu is de 600 ook nog te krijgen als benzine met Peugeot motor. Dan is ie ook verl goedkoper. Maar ha uiteindelijk gaat benzine er wel uit. Heeft het dan nog zin een nieuwe benzine auto te kopen? Alles overwegende zou ik dan eerder voor een 2e hands benzine gaan denk ik.
Denk je dat echt? Naast die leuke Avenger en veel volwassenere en mooiere Volvo EX30 zie ik nog niet helemaal hoe de 600 een groot succes kan worden. Ik zag een rode bij de dealer staan, maar het is eigenlijk best een saaie auto met een wat gekunsteld 500-snoetje erop.
Die Volvo heeft als nadeel dat de ruimte achterin heel beperkt is. In de goedkope uitvoering bovendien klein accupakket dat in combinatie met hoog verbruik kleine actieradius geeft. Met groter accupakket vliegt de prijs over de Tesla model 3 heen. De 600 is wel voldoende ruim, ook achterin, en heeft een veel mooier dashboard. Vermoedelijk ook makkelijker te bedienen. Daarbij ten opzichte van de Europese concurrenten prima geprijsd.
Ik vind de benzine-uitvoering lastiger, vooral omdat de 500X zolang ie nog leverbaar is, scherper geprijsd is en daarvoor krijg je een auto die iets minder modern is maar wel wat groter is en viercilinder 1.5 motor heeft. Blijft de smaakvraag welk van de twee het mooist is, en dan neig ik naar de 500X.
Ook heel benieuwd naar de Alfa Romeo. Niet alleen uiterlijk maar ook de rijervaring. Nog een week geduld.
Bij div. Stellantis fabrieken wordt afscheid genomen van personeel mbv afvloeiingsregelingen. Ook bij Maserati.
Besuchen Sie https://allamerican-parts.com/de für eine umfassende Auswahl an Ersatzteilen für amerikanische Autos. Unser benutzerfreundlicher Online-Katalog bietet alles, was Sie für Ihr US-Fahrzeug in Deutschland benötigen.