Nieuwe Maserati Quattroporte over 18 maanden?
In de plaatjeskrant die Telegraaf heet weten ze vaak niet zo goed waar ze mee bezig zijn.
Toch beweert de wakkere krant van Nederland nu dat het over waardevolle info beschikt over Maserati’s toekomst. Best bijzonder want in het plan voor Maserati tot 2014, zijn uitzonderlijk weinig details terug te vinden. Volgens TG zou de opvolger van de huidige Maserati Quattroporte er binnen 18 maanden al zijn. Niet lang daarna komt het beloofde E-segment model op de markt. Vanaf dat moment valt er eindelijk eens serieus wat te beleven op Italiaans gebied in het door Duitsers gedomineerde segment. Mogelijk heeft een club als Hessing dit detail laten weten aan de dagkrant. Nu weten wij dat hoofddealers het meestal niet helemaal weten. Vooral in deze exclusievere branche worden vaak vreemde beloftes gedaan aan klanten dier er toevallig naar vragen. Zo beloofde het bijna gezonken Kroymans ooit aan Alfa Romeo liefhebbers met een dikkere beurs dat er een vlaggenschip aan zat te komen waar men zich reeds voor in kon schrijven. Tijd voor een korreltje zout dus bij dit gerucht over de drietand.
Toch is het best goed voor te stellen dat het over iets minder dan twee jaar zo ver is. De nog altijd oogverblindende huidige versie met net ververste neus en billen is dan rijp om vervangen te worden. Vervolgens zal het nieuwe E-segment model van rond de 115.000 ballen aansluiten bij de grote exclusievere broer. Maserati wil tegen 2012 rond de 11.000 auto kunnen verkopen. We gaan er dus vanuit dat het gerucht over het aantal maanden uit de Nederlandse krant niet helemaal uit de lucht gegrepen is.
tijd voor een v6 diesel ofso in een maserati
Ik vind dat Maserati als sportwagenmerk niet aan diesels moet beginnen. Laat kilometervreters maar lekker in hun Mercedes blijven zitten 😉
Gefortuneerde kilometervreters interesseert het verbruik toch geen bal….. (tenminste dat denk ik :oops:) Ik neem aan dat de maser hoog in het segment van de 5-serie en E-klasse komt (alleen concurrent is van de duurdere versies).
Ik kan me niet voorstellen dat ie NOG mooier word dan deze versie 🙂
Tijd voor een nieuwe V6 biturbo met 2 én 4 deuren: kleine cilinderinhoud, hoog piekvermogen. Daardoor relatief zuinig en door een laag gewicht toch bloedsnel. (Klinkt letterlijk en figuurlijk als muziek in de oren)
Daarboven moet de QP gewoon blijven, welke een klasse hoger opereert, al dan niet een nieuw model.
En dan wel een uitbreiding van het dealernetwerk, want de huidige 3 dealers op ons grondgebied zijn te weinig als je een auto voor het E-segment op de markt brengt. Misschien iets voor een aantal Alfa-dealers in de grote steden om Maserati ‘er bij’ te doen ……………….
@Henkie: moet ie wel net zo goed blijven klinken als de V8!
2 deuren concurreert teveel met de GT denk ik.