Het fantastische interieur van de nieuwe Lancia Ypsilon

Volledig nieuw en toch typisch Lancia.

De nieuwe Lancia Ypsilon is zeer geslaagd. Ze hebben bij het herboren Lancia op succesvolle wijze een hernieuwd merk-DNA weten te lanceren. De basis is weliswaar een bestaand product binnen de groep en toch ademt het eerste volledig nieuwe model stijl, moderniteit en klasse. De flanken doen het meest herinneren aan het principe van het vergaand delen van componenten. Maar dat gold ook voor de Lancia Thema uit de jaren ’80 en dat succesvolle model heeft destijds voor veel nieuwe Lancia-liefhebbers in de wereld gezorgd. Het deel dat misschien nog wel het meest die typische Lancia weelde weergeeft is het interieur. En laat dat historisch gezien ook altijd een onderscheidend aspect van het luxe merk uit Turijn zijn geweest. De gelimiteerde Cassina editie, die we vandaag voor het eerst helemaal van top tot teen te zien krijgen, is werkelijk een lust voor het oog als het om het interieur gaat.

Meer gangbare versies in het gamma op komst én een HF.

Deze extra exclusieve EV is aan de prijs met een bedrag van een kleine 40 mille. De MHEV met een 1.2 van 100 pk wordt een meer betaalbare instapper en start ergens medio dit jaar. Deze zal minimaal de helft minder kosten. Waarschijnlijk zal de milde hybride met verbrandingsmotor 136 pk hebben in een iets krachtigere versie erboven. De Ypsilon Edizione Limitata Cassina EV heeft overigens 156 pk (51 kWh, autonomie van 403 km WLTP).  De extra sportieve en snelle HF zal niet heel lang op zich laten wachten. Begin 2025 is de verwachting. Lancia zal tijdens de Mille Miglia in juni dit jaar, al een opwarmertje leveren over de terugkeer van dit legendarische label dat Lancia op de wereldkaart van de Rally-sport zette. De nieuwe Ypsilon HF zal een spoorbreedte hebben van 4 cm meer dan de standaard modellen.

De presentatie van de Lancia Ypsilon [Edizione Limitata Cassina] in Milaan.

 

 

 

Deel dit artikel:

8 gedachten over “Het fantastische interieur van de nieuwe Lancia Ypsilon

  • 14 februari 2024 om 22:05
    Permalink

    Die Cassina-versie is alleen voor Italië, ben benieuwd hoe een gewone uitvoering ziet…

    Beantwoorden
      • 15 februari 2024 om 10:18
        Permalink

        Nergens een prijs van deze Lancia?

      • 15 februari 2024 om 18:18
        Permalink

        Daar heb je wel een Lancia voor.

  • 15 februari 2024 om 11:13
    Permalink

    In het artikel staat : “een kleine 40 mille”.
    Iets minder of iets meer dan 40.000 € ?
    Voor een elektrische auto.

    De Peugeot 208 kost (in België) vanaf 35.365 €, 37.065 voor een hoger niveau en 39.065 voor de GT uitvoering.
    Andere 208’s (met benzinemotor) kosten vanaf 20.915 en 23.715 (volgens standaard uitrusting).
    De GT vanaf 25.815.

    Beantwoorden
  • 15 februari 2024 om 16:03
    Permalink

    Heel mooi,maar veel te duur tov zijn concurrenten.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.