Harald Wester noemt Alfa Romeo Giulia uniek in z’n soort

Wester alfa

Harald Wester noemt in een recent interview met automagazine Quattroruote, de geruchten over grote technische problemen tijdens de ontwikkeling van de Giulia, ronduit lachwekkend. Hij toont begrip voor mensen die sceptisch zijn, aangezien het geduld door de jaren heen zo nu en dan best wel op de proef is gesteld. De CEO van Alfa Romeo en Maserati trekt echter een duidelijke lijn, daar waar het in de media overgaat op ongefundeerde kritiek op voorhand. Alles is in een periode waarin normaal gesproken een fabrikant enkel een motorblok weet te ontwikkelen (en dus niet ook nog eens een platform) op perfectionistische wijze tot stand gekomen. De veiligheidstests waren zowel op Amerikaans als Europees niveau goed verlopen. Alleen in verband met het strenge Amerikaanse ‘Small overlap’ botstest (aanrijding op de voorste hoek van de auto bij 60 km/u), moesten er op de Giulia aanpassingen worden doorgevoerd die ook voor de Stelvio gelden. Volgens de CEO wordt momenteel keihard gewerkt aan de totstandkoming van de productie. Niets wordt aan het toeval overgelaten. Een delicate fase waarin alles met de toeleveranciers tot in de puntje geregeld dient te worden.

giulia kleur1

Harald Wester zegt dat de Giulia eenmaal op de markt mag gelden als een echte Alfa met unieke rijeigenschappen die elders in het segment niet terug te vinden zijn. Hij doelt daarmee op de producten van zijn landgenoten die hij in hetzelfde interview ook maar mensen van vlees en bloed noemt. Er bestaat niet iets wat alleen Duitsers in staat zijn te ontwikkelen, aldus Wester. Inmiddels is de eerste folder van de Giulia al op het internet uitgelekt (afbeeldingen boven en onder). Daarop zijn 9 verschillende type velgen te zien en 11 prachtige carrosserietinten.

giulia kleur3

Deel dit artikel:

7 gedachten over “Harald Wester noemt Alfa Romeo Giulia uniek in z’n soort

  • 4 april 2016 om 10:33
    Permalink

    Zo uniek dat Wester volgens mij in datzelfde interview heeft gezegd dat er een SW komt. En dat is best uniek naast de A4, C klasse en 3 serie station.

    Ik vind de Giulia erg fraai, maar om nu de Stelvio als alternatief te zien voor de Guilia SW…

    Beantwoorden
  • 4 april 2016 om 18:28
    Permalink

    Geen SW hebben ze het dan nog steeds niet begrepen dat ze een breed palet aan moeten bieden als ze meer als 70.000 auto’s willen verkopen. Met de ingeslagen weg mogen blij zijn dat ze straks in de buurt komen van de 100.000 maar die 4x meer is mijlen ver weg. Egt niet iedereen zit op z’n gemotoriseerd honden hok op wielen te wachten als een SUV. Dat ding word een compromis geen Defender en geen Giulia. In de EU kunnen ze meer SW’s verkopen dan SUV’s dat ze deze strategie kiezen voor de VS en China kan ik in komen maar voor de EU is de SW de belangrijkste wagen.

    Rare jongens die Romeinen

    Beantwoorden
  • 4 april 2016 om 18:41
    Permalink

    Ja, al helemaal omdat een station gewoon een carossievariant op een sedan kan zijn, terwijl een SUV een heel ander beestje is en dus veel meer investeringen vergt. Belangrijk is ook dat FCA over de gehele groep gezien een gebrek aan stations heeft (de Tipo is nu de eerste in jaren) en er gewoon veel consumenten zijn die stations kopen. Dat hele koperspubliek de boodschap geven dat naar een Duits of Franse producent moeten klinkt niet als een doortastende strategie. Helaas is die boodschap al vele jaren consistent.

    Lichtpuntje is dat de Tipo station goede vooruitzichten heeft om heel aardige cijfers te gaanneerzetten, omdat die de station voor een minder rijk publiek toegankelijk gaat maken. Als die cijfers waarheid worden, zou het het geval kunnen zijn dat ze in dat geval alsnog halsoverkop meer stations gaan introduceren?

    Beantwoorden
  • 5 april 2016 om 18:21
    Permalink

    Ik geloof nog wel in de komst van een SW, alleen nog niet op korte termijn. Ze gaan eerst de breedte in. Dat is een verstandige strategie in de (weder)opbouw van het merk. De Stelvio naast de Giulia lijkt me toch echt beter dan eerst varianten van enkel de Giulia. Vooral omdat mondiaal gezien de SUV een must is. Zoals vaker gezegd, vooral Amerikanen kopen geen station. En de Nederlandse markt is in de basis van volstrekt ondergeschikt belang. Jammer voor ons, maar terecht, met een enorm onbetrouwbare overheid als de onze op vooral automobiel gebied. ik zit er niet mee, ik ben altijd groot liefhebber geweest van de sedans van Alfa. De Alfetta, Giulietta (116), 75, 156, en natuurlijk de tijdloze 166 en strakke 159 staan nog steeds hoog op mijn favorietenlijstje.

    Beantwoorden
  • 5 april 2016 om 19:41
    Permalink

    Ook in de V.S. is de stationwagen geen onbekend verschijnsel. Volkswagen heeft er zelf speciaal eentje voor de V.S., de “Golf SportWagen”. Bij lange na niet zo populair als de S.U.V., maar dat de Amerikanen er hun neus voor ophalen is ook niet waar.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.