Grappig Amerikaans Fiat 500L spotje over Italiaanse frisse wind
Ze blijven maar leuke Fiat spotjes realiseren in Amerika, zoals deze nieuwe van de 500L. Het model gaat deze zomer in première en evenals met de laatste campagne voor de kleinere 500, durft Fiat steeds vaker de uitgesproken Italiaanse identiteit te promoten. Terecht, want de 500 is inmiddels al uitgegroeid tot de bestverkochte stadsauto van Amerika met 58% van het marktaandeel in het meest compacte segment. Dit keer geen immigranten, maar een Italiaanse ‘invasie’ tegen de historische achtergrond van de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog tegen de Britten aan het begin van de negentiende eeuw.
Bij nader inzien blijken de indringers geen Engelsen te paard te zijn, maar felrode Italiaanse auto’s met nu ook de veel ruimere 500L. De Amerikaanse kolonisten -vooral de vrouwen- blijken wel in voor een Italiaanse frisse wind. Fiat’s boodschap voor dit spotje is duidelijk; het is tijd voor een revolutie in het vaak zo conservatieve Amerika. Wie wil kan er zelfs een ietwat anti-republikeins filmpje in zien, wat wel vaker het geval is, met spotjes uit Detroit. De uitspraak “So much better then a tea party” in dit spotje zegt voldoende.
httpvh://youtu.be/hbRKAVZBlRc
Donne e motori, gioie e dolori.