Giulia Quadrifoglio gaat eigen record te lijf op Nürburgring
Volgens mensen dichtbij het vuur is Alfa Romeo op de Nürburgring deze dagen bezig met een stunt. Het merk uit Milaan lijkt zichzelf technisch gezien ver boven de rest te gaan plaatsen door met de Giulia Quadrifoglio tot tweemaal toe het eigen record van 7’39” te verpletteren. Bijna een jaar geleden baarde de laatste genoemde tijd al veel opzien, omdat nog geen enkel Duits merk in deze klasse een dergelijke rondetijd heeft neer kunnen zetten in de ‘groene hel’ op eigen bodem.
Inmiddels is met de productieversie van de Giulia Quadrifoglio met handgeschakelde transmissie het oude record al overtroffen met 3 seconden. De tijd van 7’36 wordt echter niet eens officieel naar buiten gebracht. Reden; met de automaat zal (of is inmiddels) een poging gedaan (worden) die een nog grotere marge moet opleveren. Tussen de 8 en de 10 seconden onder de tijd van vorig jaar. Dus een tijd tussen de 7’26” en de 7’29”. De exacte tijd uit die ronde zal dan eind deze maand officieel worden gepubliceerd.
Leuke publiciteitsstunt. Het verhaal gaat overigens dat het oude record opgetelde sectortijden betrof uit verschillende ronden… Zullen wel boze tongen zijn geweest…
Autovisie heeft inmiddels ook gereden. Zeer enthousiast, maar toch ook wel weer van die Italiaanse dingetjes: motorkap die niet goed sluit, kofferbak die niet open wil en de draaiknop van de navi/media bediening die wat anders van plan is.
Een Belgische “journalist” kraakt het verrekte dashboard weet eens behoorlijk af op materiaalkwaliteit en dergelijke, die is echt aan het ijlen denk ik.
@Bert; je ziet dat sommige ‘journalisten’ bij bepaalde thematiek graag heel hard hetzelfde willen blijven roepen, wat de werkelijkheid ook is. Dat VERKOOPT namelijk goed. Al zou een moordenaar zich willen bekeren tot een vredelievende weldoener, in bepaalde kranten zou hij een moordenaar blijven tot z’n dood. Maar Alfa Romeo (en heel FCA) laat nu het product spreken en je merkt nu dat het afkraken steeds bleker van geluid wordt. Het is niet voor niets dat steeds meer producten van FCA het erg goed doen in de tevredenheidsonderzoeken van de afgelopen jaren. Geen woorden maar daden is het devies. Dat BMW qua kwaliteit matiger lijkt te worden in veel opzichten bijvoorbeeld, is exact de beweging de andere kant op. Nog weinigen schrijven erover, maar straks niet meer…
De auto, s waar de journalisten mee reden zijn voorproductie auto, s en zijn handmatig in mekaar gezet .de productie versie zal beter zijn .
Werner Budding had geen woord van kritiek op de Giulia Quadrifoglio, sterker zijn conclusie is dat BMW zich zorgen moet gaan maken met de M3/M4…
@Bert ”De auto’s waar de journalisten mee reden zijn voor productie auto’s en zijn handmatig in mekaar gezet. De productie versie zal beter zijn.”