Genève geannuleerd; Wanneer zien we de Fiat 500?

FCA ziet de wereldpremière van de nieuwe Fiat 500 met elektrische aandrijving aan z’n neus voorbijgaan, nu de autosalon in Genève niet door zal gaan. Het bestuur is in overleg met de Zwitserse autoriteiten overgegaan tot volledige annulering van het evenement. Ook andere grote evenementen zullen niet doorgaan vanwege het heersende Corona virus. Iedereen krijgt z’n geld terug, liet de organisatie weten.

De volledige annulering van de autosalon is onder andere het gevolg van het stijgende aantal besmettingen op Zwitserse bodem. De voorzitter vindt het zeer spijtig voor de producenten die hebben geïnvesteerd in dit evenement dat voor de negentigste maal zou plaatsvinden. Maurice Turrettini verwacht wel volledig begrip van alle partijen voor dit rigoureuze besluit. Er waren sowieso al veel minder kaartjes verkocht dan de 600.000 van vorig jaar. Het grootste deel van het bezoekende publiek heeft de Franse of Italiaanse nationaliteit. Mogelijk komt FCA, dat juist dit podium koos, spoedig met een uitleg over wat de volgende stappen zijn. Moet het grote publiek nu tot 4 juli? Dat verwachten we eigenlijk niet.

Deel dit artikel:

17 gedachten over “Genève geannuleerd; Wanneer zien we de Fiat 500?

  • 28 februari 2020 om 14:04
    Permalink

    Maakt niet uit of we de 500 E nu zien of niet.
    We zijn al gewoon dat er bij FCA de laatste jaren niets meer te zien is.
    Veel beloften, plannen, grootspraak om steeds maar opnieuw uit te stellen – alle soorten smoezen zijn goed – en zo loopt de winkel alsmaar meer leeg.
    Uitstel van 500E zal hen zeker van pas komen, ze zijn daar specialist in.
    Nu hoopt en gelooft iedereen dat de fusie met PSA soelaas gaat brengen; dit zal nu weer de volgende smoes zijn en zo gaat het steeds maar door.
    Enkel puristen zoals ik geloven er nog in, maar bij is het nu ook over en out nu de Tonale uitgesteld is tot productie einde 2021: dat betekent ten vroegste leveringen in 2022, zijnde 3 jaar ! na het prototype. Dat men eens een voorbeeld neemt aan de Duitse constructeurs: een prototype is daar op 6 maanden productierijp.
    Ik denk dat de centen gewoon op zijn bij FCA, het bekwame personeel de vlucht vooruit genomen heeft, kortom de Italiaanse tak binnen FCA is binnen afzienbare tijd opdoekt.
    Het wordt hoogtijd dat de grote aandeelhouders eens komaf gaan maken met die onbekwame stuurlui (enkel grootverdieners, zie maar eens wat Minckley weer geincasseerd heeft), boekhouders ten top met geen enkel sprietje autoverstand.
    Jammer dat zo een mooie Italiaanse industrietak verloren gaat. RIP.

    Beantwoorden
  • 28 februari 2020 om 14:23
    Permalink

    mwah….Exor is Exorbitant rijk momenteel..ik verwacht dat juist de nazaat uit Turijn de sprong voorwaarts heeft gemaakt. Dat dat ten koste van niets zeggende massaproducten gaat (zoals je die de afgelopen jaren allemaal op de weg hebt zien verschijnen) is dan een kwestie van een strategische zet dat zich zal uitbetalen tijdens de vorming van een strategisch zeer interessante fusie. Juiste besluiten op het juiste moment. De Duitse constructeurs zijn op geen enkele wijze goed vergelijkmateriaal en hebben tzt zo hun eigen problemen zoals te veel vervuilende auto’s en te machtige Duitse vakbonden.

    Beantwoorden
  • 28 februari 2020 om 15:38
    Permalink

    Jammer, maar helaas…

    Maar nog niet half zo teleurstellend als de ontzettende droefsnoeten, die hier alleen maar kunnen zeuren en negatief kunnen zijn over FCA. Dit deugt niet, dat deugt niet. FCA gaat failliet, etc, etc. Komen ze met een nieuw model, dan vinden ze op z’n ‘Nederlands’, wel iets om te zeuren, te mauwen en de boel af te zeiken. En dan begin ik nog steeds niet over het hopeloze gehuil en gejammer over een station-uitvoering van de Giulia: DIE KOMT NIET!!! Godenzijdank!!! Achterhaald, ouderwets en alleen maar bestaansrecht in dit dwergstaatje, waarvan FCA zich bijna afvraagt, verkopen we daar nog?!Ondertussen, al een jaar of 20 weten de Italiaanse merken te oveleven. Toe gegeven, het zou mooier zijn, als ze floreerden, maar gezien het beleid van de afgelopen jaren, is dit al een prestatie.
    Werkelijk nog nooit zo’n ondankbaar publiek gezien als op deze site. Dit moet voor de moderators, toch niet meer leuk zijn. Volgens mij zijn dat de enige liefhebbers

    Beantwoorden
  • 28 februari 2020 om 15:47
    Permalink

    Als je werkelijk niks anders te doen hebt dan huillie huillie te doen, doe dat dan op een andere blog. Ik vind nog steeds dat Autoedizione haar stinkende beste doet om het moraal hoog te houden. Misschien niet altijd even terecht, maar toch; zij wel! 90% van het publiek dat hier komt, komt alleen maar huilen en jammeren en de beste stuurlui aan het wezen. En vervolgens geheel buiten FCA om wordt de beurs afgelast en dan kan @Ciao FCA, als een klein kind niet zijn teleurstelling in bedwang houden en geeft FCA daar maar de schuld van. Ik heb al een tijdje al niet meer gereageerd en als ik dat soort klaag-epistels lees, weet ik helaas weer waarom. Ondertussen @Autoedizione: keep on doing the good work en blijf onthouden; hoewel klein, er is altijd wel publiek die WEL kan genieten van wat er uit Italie, aan automotive komt rollen. Hetzij weinig, maar wel om van te genieten!

    Beantwoorden
  • 28 februari 2020 om 17:16
    Permalink

    Di Segno heeft natuurlijk gelijk. Nu begrijp ik ook wel de frustratie van veel mensen omdat er zo weinig nieuws valt te rapen bij FCA. Ik had ook liever dat er wat meer nieuwe modellen zouden komen. Langs de andere kant: als meer mensen minder zouden jammeren en meer Italiaans zouden kopen zouden we ook meer nieuwe modellen zien. Ik heb vaak de indruk dat ik een van de weinigen ben die een Italiaanse auto koop. Maar on-topic: het is zeer spijtig dat het salon is afgelast net nu Fiat met een zeer belangrijke nieuwe auto komt aanzetten.

    Beantwoorden
  • 28 februari 2020 om 17:44
    Permalink

    Heb al vaker gezegd wees eens positief
    Wat een geweldige auto,s komen uit italie.
    En ja die xxx ijn anders in denken dan duitsers
    Maar god zij dank rij ik alfa en geniet elke dag weer en weer en weer
    DiSegno thanks

    Beantwoorden
  • 28 februari 2020 om 17:50
    Permalink

    @lusso
    Ik rij al vanaf 1983 alfaromeo
    Ook 3 keer fiat nieuw voor de vrouw.
    Vorig jaar nieuwe mito gekocht de tweede .
    Dus er zijn er meer hier.

    Beantwoorden
  • 28 februari 2020 om 17:58
    Permalink

    Wat een azijnpisserij zeg!
    Er heerst een mondiaal gezondheidscrisis en we gaan lopen zeuren over FCA. Zegt vooral iets over het beperkte denkvermogen van sommigen hier. Hoe kortzichtig en respectloos naar de slachtoffers van het coronavirus.
    Jammer…..

    Beantwoorden
  • 28 februari 2020 om 18:57
    Permalink

    @Ordas
    Volgens mij klaagt niemand over het niet doorgaan en gaat het op deze website niet over medische bulletins. Verder: goed voorbeeld doet goed volgen 😉. Verschil van mening mag immers.
    Ik begrijp de frustratie van Ciao. De minihybrides voor 500, Panda en Tipo maar ook voor de Yps en kleine Alfa’s hadden er 4 jaar geleden al moeten zijn. Dan waren die auto’s beter verkocht en hadden ze niet tegen dumptarieven te worden geloosd.
    Deze auto’s wegzetten als nietszeggende massaproducten is een webbeheerder onwaardig. Maar hopelijk bedoelt Lancia4ever wat anders.
    Daarbij heeft deze strategie er ook toe geleid dat veel dealers omgevallen zijn of over zijn naar andere merken. Dus wie moet straks de nieuwe modellen verkopen?
    Feit is dat veel beloftes over nieuwe modellen niet zijn nagekomen. De nieuwe Panda was aangekondigd voor 2018. Er was een serie nieuwe Alfa’s en Maserati ‘s aangekondigd. Misschien was het economisch beter dat niet te doen maar wees dan niet verbaasd, laat staan boos, dat mensen diep teleurgesteld raken.
    Over het kopen: ik heb 2 Fiats. Voor de Coupé levert Fiat geen opvolger. Voor de Croma ook niet echt. De Tipo kan in aanmerking komen maar niet zo lang die niet een beetje concurrerend is. Het verschil tov bv 308 of 508 is gewoon te groot. Niet dat ik een Peugeot zou kopen, overigens. Dan maar doorrijden en hopen dat deze twee het volhouden tot FCA weer concurrerende massaproducten. Want het zal aan mij liggen, maar ik word vrolijker van een Giulietta, Tipo of Mito dan van een Stelvio. Misschien houd ik gewoon van nietszeggende massaproducten 😉

    Beantwoorden
  • 28 februari 2020 om 19:47
    Permalink

    Sorry, maar hier dan een azijnpisser! Je kunt een fabrikant toch niet serieus nemen als er meer dan 10 jaar geen fatsoenlijk plan is doorgevoerd! Kijk naar Alfa romeo waar al minstens 2 plannen zijn gepresenteerd waarbij een stuk of 8 modellen zouden worden ontwikkeld. Waar zijn die modellen nu allemaal?
    Je kunt zeggen wat je wilt, maar dat doen de Duitsers wel consequent, daadwerkelijk modellen introduceren. Ik zie graag een florerende Italiaanse automobiel industrie, maar dat kan pas beginnen als er werkelijk modellen worden geïntroduceerd en verkocht!

    Beantwoorden
  • 28 februari 2020 om 19:49
    Permalink

    Neemt niet weg dat ik het werk van deze site niet respecteer en andermans mening!
    Ik denk dat iedereen hier liefhebber is van de mooie Italiaanse auto en graag de laatste informatie lezen op deze mooie site!

    Beantwoorden
  • 29 februari 2020 om 09:18
    Permalink

    @Ciao FCA: je schrijft dat je er zelf nog in gelooft, maar uit je profielnaam en je hele betoog blijkt het tegendeel. Ik begrijp je frustratie, ik deel die grotendeels. De modellenpolitiek en het telkens uitstellen en vertragen is om moe van te worden, en de teloorgang van vooruitstrevende techniek naar volledig achterhaalde techniek is triest. Maar het heeft geen zin om terug te blijven kijken naar hoe het anders had gemoeten, we moeten vooruit kijken. PSA is in elk geval een partner die de vaart er in houdt als het om nieuwe modellen gaat, en die een consistente modellenpolitiek heeft. Dat geeft hoop, al zal het een jaar duren voordat we daar iets van zien. De geluiden rond Maserati zijn alvast hoopgevend. Verder was een belangrijk argument om niet met nieuwe Fiats te komen: we verdienen er niets op. Nu ze samen met PSA kunnen ontwikkelen worden de volumes zo groot dat het wel weer rendabel wordt. Alleen VW, Renault/Nissan en Hyundai/Kia kunnen dat ook, alle andere merken zijn te klein in het A/B/C segment om te blijven verdienen. Dat biedt kansen. Over 3 jaar weten we het antwoord. Als we dan 5 nieuwe Alfa’s en Fiats hebben en 3 nieuwe Maserati’s, allemaal plugin’s, dan is het gelukt. Zijn het er minder of zijn het geen plugins dan blijven we achteruit kachelen.

    Beantwoorden
  • 29 februari 2020 om 12:44
    Permalink

    Dat de Tonale uitgesteld is heel normaal, en niets bijzonders.
    Het concept staat natuurlijk op een beperkt bejaard onderstel met weinig mogelijkheden.
    Dus de Tonale wordt gewoon doorontwikkeld naar een Modern multi platvorm van PSA, kunnen ze alle kanten op.
    Het is zelfs denkbaar dat de Tonale gewoon geheel elektrisch wordt.
    Uitstel van de 500e zou ook een voordeel kunnen zijn als die niet al op een PSA platvorm staat.
    Kan die ook gewoon doorontwikkeld worden naar een PSA platvorm.
    Uitstel en doorontwikkelen naar nieuwe techniek heeft meer toekomst dan nu uitbrengen op verouderde techniek.

    Beantwoorden
  • 29 februari 2020 om 13:11
    Permalink

    Ik blijf lekker doorrijden in mijn 2012 Panda 110 Lounge.
    Met 110 pk gaat hij heel lekker vooruit en wordt hij gewoon technisch in topstaat gehouden.
    Verder wacht ik rustig af wat er gaat komen.

    Over een Panda facelift wordt al geroepen vanaf 2017, en die is er nog steeds niet.
    Nu worden de motoren vernieuwd in het bestaande model.
    En dat is leuk maar dat verkoopt geen extra auto’s. (ook veel te duur, € 17.000,- +)
    Ik ga geen nieuwe oude Panda Cross Hybrid kopen met nieuwe motor, maar verder oude techniek.
    De facelift moet ik eerst nog eens zien, als het nog lang gaat duren, kunnen ze dat beter vergeten en gelijk doorpakken naar een nieuw model.
    Op dit moment kan je alleen maar Panda “Cross” modellen kopen, de gewone Panda is niet verkrijgbaar met de nieuwe motor, of überhaupt.
    Het Cross model vind ik niets, dus dat ga ik überhaupt niet kopen.
    De aangekondigde Panda Sport zal waarschijnlijk niet veel meer zijn dan een uitrusting niveau.

    Voor de 500 geld het zelfde, een 500 hybrid zal geen zoden aan de dijk zetten.
    Is het zelfde verhaal als de Panda, nieuwe motor in een verder gedateerde auto, en veel te duur.
    De nieuwe grotere 500 BEV is een wijs begin, maar binnen 2 jaar zullen ook de gewone versies te koop moeten komen met ICE’s.

    Beantwoorden
  • 2 maart 2020 om 12:23
    Permalink

    De eerste foto’s van de nieuew 500 e zijn op internet te vinden en die zien er mooi uit! Evolutie van het huidige ontwerp en interieur is er op vooruit gegaan.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.