Gelimiteerde Alfa Romeo wordt open en zeer krachtig

Veel pk’s en open.

Jean Philippe Imparato is een CEO die veel praat over de toekomst en het liefst zo concreet mogelijk. Dat waren we van Marchionne bijvoorbeeld absoluut niet gewend. Nu heeft de Fransman recent bijvoorbeeld het volgende gezegd: “Als je het museum in Arese bezoekt zie je hoe onuitputtelijk onze inspiratiebron is dankzij het rijke verleden, We werken nu ook aan iets dat slecht voor weinig klanten is weggelegd. Sinds 1969 is er niet meer gewerkt aan een echte nieuwe Spider, en het is zo’n soort model dat terug zou moeten keren. Het zal om een iconisch model gaan, die erg aantrekkelijk en direct herkenbaar is een echte Alfa Romeo.

Niet op MC20 basis?

Een Alfa Romeo met motor achter de stoelen leek in de laatste planning van Sergio Marchionne in de pijplijn te zitten. Daardoor is vaak automatisch aangenomen dat Imparato het over ditzelfde project heeft. Men zou immers de draad weer op kunnen pakken? Toch is het regelmatig noemen van de historische Spider (een auto met motor voorin) en het feit dat men nog bezig is om het concept te definiƫren, reden genoeg om aan te nemen dat het niet om een Alfa zal gaan op het chassis dat als eerste voor de 4C werd gebruikt. Het Giorgio platform is inmiddels gebruikt voor de ontwikkeling van de nieuwe GranTurismo en GranCabrio, dus mogelijkerwijs vormt dat het vertrekpunt voor iets nieuws. Een exclusieve GT met Spider karakteristieken (meer in lijn met de 8C Spider)? Elektrisch en met veel vermogen? In maart 2023 zouden we getuige mogen zijn van het eerste concept. Imparato heeft dat reeds in het vooruitzicht gesteld.

Deel dit artikel:

2 gedachten over “Gelimiteerde Alfa Romeo wordt open en zeer krachtig

  • 4 november 2022 om 20:36
    Permalink

    Als je nu een Spider en CoupƩ maakt, elektrisch, gebaseerd op de toekomstige Giulia, dan kun je met lage volumes alvast de weg plaveien voor massaproductie van een sedan, cross-over of station. Maar ik vermoed een 8C-opvolger. Leuk, maar Alfa Romeo heeft er weinig aan.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.