FPT werkt alweer aan een nieuwe marktintroductie; MultiJet 2
Na de start van Multiair vorige maand, wordt er nu niet geaarzeld om ook op dieselgebied door te stomen naar een nieuw technologisch hoofdstuk.
De MultiJet diesel motor van FPT zal vervangen worden door een tweede generatie. Maar eigenlijk gaat het volgens FGA-FPT om een derde lijn in de stamboom der Italiaanse commonrail dieseltechniek. De eerste debuteerde namelijk in 1997 en vormde zoals we weten de donor voor menig diesel-bouwend automerk in Europa. We hebben het hier over een periode waarin ook de technische afdeling van de Fiat groep, ondanks veel goede arbeid, helaas niet het onderste uit de kan kon halen.
Maar vandaag is FGA een uit de as herrezen dynamisch bedrijf, dat crisisbestendig is bovendien. En dat geldt ook voor haar technische afdeling. Fiat Power Train Technologies heeft inmiddels een eigen gezicht dat tot ver buiten de Italiaanse grenzen bekend is geworden. De benzine Multiair technologie staat aan het begin van een lange reeks toonaangevende marktintroducties. Sinds gister wordt er nu ook op diesel-gebied een eerste stap gezet richting de introductie van een nieuw tijdperk.
Er wordt nu voor het eerst namens FPT een consumentgerichte campagne gestart. De MultiJet2 techniek wordt namelijk op een mooie, duidelijke en visuele wijze gepresenteerd op deze unieke website onder de titel ‘The music has changed’. Drummende mannetjes tonen aan waar de winst zit qua verbruik, uitstoot en vermogen, op mooi vormgegeven webpagina’s. Voor iedereen te begrijpen en waarschijnlijk een bewust gekozen tactiek, aangezien de uitleg van Multiair een stuk minder gestructureerd is verlopen. Erg leuk is de persoonlijke uitleg van de twee belangrijke eindverantwoordelijken van dit diesel-project. De heren Casalone en Spagnulo vertellen in ‘spaghetti-engels’ waar de winst zit van MultiJet2. Met recht wordt er ook gerefereerd aan de eerste baanbrekende commonrail uit midden jaren ’90.
[nggallery id=67]
Goed te lezen dat men dit soort vernieuwingen ook aan het publiek verkoopt…
(ben het een beetje beu om op de bekende ‘feesjes’ altijd te moeten vertellen dat Fiat de afgelopen 10 jaar de revolutie heeft ontwikkeld op dieselgebied… op de een of andere manier gelooft de gemiddelde nederlander/sjonnie dat niet.. want het is immers niet duits..?)
Het zal voor de reputatie en imago van Fiat een goede lange termijn zet zijn!
Inderdaad.
De uitvindingen die in ItaliĆ« werden gedaan voor de autoindustriĆ«le massaproductie kwamen tot voorkort nooit tot z’n recht door allerlei omstandigheden. Dat is nu definitief aan het veranderen.
Klopt… italianen deden tot voor kort 1 ding echt helemaal verkeerd….. marketing!
Daar waar andere merken over (bijna) niks een heleboel poeha maken daar heeft Fiat in het verleden hele aardige dingen gedaan terwijl “de menigte” daar niets van af weet….
Ik hoop dat dat naar de toekomst beter wordt.