Fiat wint weer prijs voor beste website
Ten tijde van de introductie van de nieuwe Panda begin dit jaar, won Fiat al de ‘Interactive Media Key’ voor beste website en nu tijdens de lancering van de 500L, sleept de autobouwer uit Turijn met Fiat.it de ‘NC Digital Award’ in de wacht. Deze mooie en praktische weergave heeft wel degelijk meer aantrekkingskracht dan de oude site, want sinds de lancering negen maanden geleden, zijn de bezoekersaantallen met ruim 40% toegenomen. Fiat’s doelstelling met deze site, is om praktische informatie en merkbeleving zo goed mogelijk te integreren binnen de beperkingen van een tweedimensionaal online platform. Van configuratie tot brochure, plus leuk bonusmateriaal, alles is binnen een muisklik te bekijken. Ook de overzichtelijke en efficiĆ«nte zoekmachine om op een specifiek kenmerk te selecteren, is bijzonder handig (zie afbeelding hieronder).
Bravo van de openingspagina gevallen, en als je dan op zoek gaat naar de folder van de Bravo, krijg je de punto. Jammer, jammer, jammer.