Fiat viert Italiaanse eenheid met logo op auto’s

Een kleine zwarte badge met het witte getal ‘150’ en de Tricolore eronder, vormt straks op de B-stijl het symbool waarmee Fiat vormgeeft aan 150 jaar Italiaanse eenheid. Op alle Fiat 500, Fiat Punto Evo en Lancia Delta modellen, die vanaf juni tot eind dit jaar zullen worden geproduceerd voor de Italiaanse markt, zal dit logo worden verwerkt. Fiat stelt vandaag al 50 voertuigen beschikbaar aan het landelijke orgaan, dat verantwoordelijk is voor de organisatie van talloze initiatieven. Deze hebben het rode logo met de titel ‘Esperienza Italia’, dat tevens bij wijze van sponsoring, op alle reclameuitingen van Fiat Group Automobiles te zien zal zijn gedurende dit jaar. Ook in showrooms en het Mirafiori Motor Village zal dit logo veel te zien zijn.

Maar Fiat doet meer; Afgelopen 13 februari is aan de Via Chiabrera in Turijn een tijdelijke expositie geopend over de geschiedenis van Fiat en Italië. Dat zal iedere zondag, maandag en dinsdag open blijven tot 27 november 2011.

Deel dit artikel:

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.