Fiat Viaggio in Sjanghai mogelijk als hatchback concept
In China gonst het van de geruchten dat Fiat aan een aantal nieuwkomers werkt op basis van de Viaggio. Het tweede hoofdstuk zou eind deze maand vanaf de lokale autosalon van Sjanghai kunnen beginnen, waar de firma uit Turijn een vrijwel productierijpe vijfdeurs variant zou willen tonen, om het publiek zo verder op te warmen voor het Italiaanse merk. De hatchback zal het normale platform Compact gebruiken, waar we in Europa reeds de Alfa Romeo Giulietta op gerealiseerd zien worden. Ter vergelijking met de ‘rendering’ hierboven, plaatsen we de ‘Juul’ ook nog even hieronder. Wanneer deze potentiële Bravo-opvolger naar Europa komt is nog niet geheel duidelijk, maar we verwachten dat dit een kosten/economisch verhaal is en dus een kwestie van tijd.
Hoe dan ook Fiat werkt in China aan een heus middensegment en dat stopt niet bij de hatchback. Er zou namelijk in Changsha al ook aan een sportief ogende Stationwagon worden gewerkt. Deze staat dan uiteraard op hetzelfde platform als de normale Viaggio (foto onder). Tijdens een dealermeeting is er ook een krabbel getoond van een Viaggio met een geheel nieuwe achterzijde, wat in verband wordt gebracht met de nieuwe SW. Ons Chinees is niet bijster goed, maar de letters ‘C-HB’ kunnen we wel begrijpen, dus we denken dat het ook in dit geval om de nieuwe vijfdeurs gaat en dus niet zozeer om een station.
Dat er ook een langere vijfdeurs komt, twijfelen we echter niet aan, want Fiat GAC plant minimaal 1 nieuw model per productiejaar. We hopen dat dit tevens een ideale basis vormt om Fiat in Europa op rendabele wijze van een groter gamma te voorzien. Waarschijnlijk vanaf volgend jaar.
Graag vijf en vier deuren plus een sw!
Heb je meteen een hele Viaggio familie!! En snel de Crossover 500X
Zet op de boot de hele Viaggio familie
We kunnen niet wachten
😆
Ja op de boot met die hap en niet wachten die huidige viaggio had allang in de showroom moeten staan.
Mwah..lijkt me niks voor Europa. Tuurlijk, beter iets dan niets, maar dit design is zo anoniem, zo Ford of Koreaans, zo totaal niet Italiaans, als je dit in Europa in de showrooms neerzet dan is ieder gevoel voor Italiaans design uit het Fiatconcern aan het verdwijnen, net zo’n blunder als de Amerikaanse Lancia’s die floppen omdat niemand er een Lancia in ziet. Zo’n Viaggio voegt toch niets toe aan het huidige landschap op de automarkt?