Fiat start reclamecampagne 500L Trekking
Fiat start deze maand met de verkoop van de aantrekkelijke 500L Trekking, die afgelopen zondag ook in ons land voor het eerste te zien was. Naast het spotje in Italiaanse sfeer wat we al kenden in verband met een presentatie in de VS, is er nu een nieuwe creatie voor de lancering in Italië en Duitsland. Het idee onder de titel ‘Life Explorer’ komt van Leo Burnett en mikt op avontuurlijke jonge vaders. Dat sluit aan op de filosofie van de 500L als ideale gezinsauto, alleen mag het nu allemaal wat stoerder overkomen. Bij thuiskomst blijken de huissleutels kwijt, wat de inleiding vormt voor een grappige flashback. De regie was in handen van Adam Stevens en de muziek is speciaal voor dit spotje samengesteld door Flavio Ibba.
Het avontuur gaat via een bungee jump in duikerspak naar een uitstapje in Lederhosen in Süd-Tirol… Of moeten we zeggen Alto Adige? Dat laatste zorgde trouwens nog voor een tussentijdse aanpassing van het spotje. Het fragment waarbij de 500L Trekking langs een bord rijdt, met de aanduiding voor dit gebied in het uiterste noordoosten van Italië, ging terug naar de montagestudio. Een lokale rel rond een volgens sommigen verkeerde aanduiding deed Fiat tot dit besluit komen. De roerige geschiedenis rond dit gebied ligt bij bepaalde politieke stromingen aan zowel Italiaans- als Duitstalige kant, namelijk nog altijd best gevoelig. Inmiddels is dat brandje alweer geblust, al is op YouTube het spotje op veel plaatsen nog steeds verwijderd. We hebben de aangepaste versie voor je gevonden en voor het gemak ook nog even het Amerikaanse spotje geplaatst, dat tevens in Frankrijk te zien is. Je mag kiezen welke je de leukste vindt en welke de Nederlandse buis zou moeten halen volgens jou. Aanvullend op het ‘Life Explorer’ idee, zal donderdag overigens ook nog een online campagne starten dat op dit thema zal voortborduren.
httpvh://youtu.be/k-WPHvB6VYc
httpvh://youtu.be/ziq0AqOywWA