Fiat start in Amerika met de 500 Custom Shop

Nu de Fiat 500 zo sterk in populariteit groeit in Amerika, stookt de Italiaanse firma het commerciële vuurtje nog eens flink op door ook de ‘500 Custom Shop’ te starten. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom het werkelijk speciale custom-versies van de compacte Fiat regende op de SEMA Show in Las Vegas. We dachten dat we ons vergisten en hielden het daarom op de leuke ‘Beach Cruiser’ en de ‘Magneti Marelli’, maar de ‘Café Racer’ was er ook wel degelijk bij (foto’s). Een leuke spartaanse creatie met Abarth-logo, zilverkleurige lak, verlaagde daklijn, uitlaatsysteem in de sideskirt en aanhanger met retro motorfiets. Als het interieur niet zo kaal was, was het misschien ook nog moeilijk kiezen geweest, tussen dit speciale exemplaar en de Beach Cruiser.

In Europa is de Fiat 500 al in tig smaken verkrijgbaar, wat ook de kracht is achter dit tijdloze succesnummer. In de VS zal Fiat deze eigenschap echter zelfs naar een hoger plan trekken, wat perfect past in de Amerikaanse traditie, waar bijvoorbeeld het 75 jaar oude Mopar ook groot mee is geworden. En daarmee komen we meteen bij het voordeel van Fiat, ten opzichte van bijvoorbeeld het bestaande personalisatieprogramma van Mini in de VS. Mopar bereikt een veel breder publiek en daar zal de 500 ongetwijfeld van meeprofiteren.

Als klant kun je in ons land misschien je kleurtjes zelf bepalen, in Amerika gaat men verder met maar liefst 60 uitvoerige aanpassingen, waar je uit kunt kiezen. Vervolgens stelt Fiat het voor je samen in de Custom Shop, zoals we dat van Abarth ook gewend zijn. Met de service die wij van de schorpioen kennen, kun je dit Amerikaanse programma dan ook het beste vergelijken. Fiat USA zegt 21 dagen nodig te hebben om het bij de klant af te kunnen leveren. Tim Kuniskis, CEO van Fiat Noord-Amerika, zegt dat het merk deze service zo goed mogelijk wil opbouwen en dat men dus niet over één nacht ijs zal gaan.

Deel dit artikel:

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.