Fiat start campagne 500 Cult met Paolo Sorrentino
De reeds door ons aangekondigde nieuwe campagne voor de Fiat 500 Cult met regisseur Paolo Sorrentino, gaat deze periode net voor de zomer op de buis. De 500 Cult is de vaandeldrager voor het subtiel bijgepunte succesvolle basismodel uit de 500-lijn van het merk uit Turijn. Traditiegetrouw is de 500 al sinds introductie in 1957 een zomers model wat betreft introducties voor publiek. Alles valt ook nu weer mooi samen voor Fiat, want de Oscar-winnaar en maker van ‘La Grande Bellezza’ komt uit Napels, wat ook een link is naar dit nieuwe zonnige spotje. De Golf van Sorrento is niet voor de eerste keer de ideale achtergrond hierbij.
De filmische jaren ’50/’60 retrosfeer met minirokjes en bubble gum blazend jongetje passen perfect in het plaatje. Kortom, de 500 presenteert zich weer bij uitstek als ideaal exportproduct, Italië op z’n best. De 500 is dan ook nog altijd een succes, al werd het op de Europese markt vorige maand wel uit de continentale top-10 gewerkt door een zoveelste product van VAG. Wel is de kleine Fiat samen met de Panda onverminderd het sterkste in z’n segment. Fiat heeft dan ook reden genoeg om niet te veel te veranderen aan deze succesvolle reïncarnatie (sinds 2007) van een absolute stijlicoon.
httpvh://youtu.be/rqDKJnHEoB8