Fiat presenteert 500 First Edition China voor Chinese markt
Fiat herhaalt na het succes van de Amerikaanse ‘500 Prima Edizione’, het trucje van een eerste editie om het merk opnieuw onder de aandacht te brengen. Om het Chinese volk niet te vermoeien met moeilijke Italiaanse terminologie, heet de eerste gelimiteerde oplage van de Chinese 500 ‘First Edition China’. Het is duidelijk dat Fiat, hoewel al een tijd aanwezig op deze markt, nu een nieuw begin wil inluiden in China. De ambities voor de komende jaren zijn dan ook groot en de 500 is daarvan het symbool. Vanaf 15 september begint de verkoop en de eerste 100 kun je als Chinees nu al bestellen. Lorenzo Sistino presenteerde onlangs dit model vast in Shanghai (Foto).
Fiat heeft het weer eens slim aangepakt en voorziet deze First Edition China van printjes naar Chinese smaak, ontworpen door 5 bekende Chineze designers; LeiLei, Mee Wong, Benny Luk, Nod Young en Yan Wei. Verder valt deze editie te herkennen aan de speciale badge op de B-stijl. Het betreft een Lounge versie met 1.4 MultiAir van 100 pk met 133 Nm max. koppel (vanaf september volgen ook de Pop en de Sport). Dat de Fiat erin gelooft wat China betreft, blijkt ook uit het feit dat de 500C en de 500 by Gucci al klaar staan om af te reizen naar het Verre Oosten. De 500 zal in 12 verschillende kleuren en 9 verschillende combinaties qua interieur in China verkrijgbaar zijn voor 190.000 Renminbi (circa 21.000 euro).
[nggallery id=640]
En zo wordt de 500 stilaan een echte wereldauto!
Cool! ik wil ook die stickertjes op m’n nieuwe 500.
Die met die tijger graag.
8)