Fiat lanceert nieuwe websites speciaal voor de Panda
Je kunt wel zeggen dat Fiat er geen gras over laat groeien als het gaat om extra publicitaire maatregelen nu de verkoop van de nieuwe Panda is begonnen. Vooral online is dat merkbaar; Het begon een tijdje geleden allemaal al met de internationale website FiatPandaTime. Deze is inmiddels totaal herzien zoals we eind vorig jaar al wisten te melden. Alle uitingen sluiten nu beter aan op de speelse doch heldere beeldtaal van de nieuwe Fiat Panda. Heel speels is ook de fantastische animatie, waarvan morgen de complete versie in première zal gaan op internet en in bioscopen. Speciaal voor deze première heeft Fiat nu een site in het leven geroepen dat zelfs de kleinsten kan amuseren, compleet met online spelletje.
Maar niet alleen op een speelse wijze wordt de Panda aan de wereld gepresenteerd deze dagen. Ook de epische stijl van de film waarin de Italiaanse ondernemende geest aan deze auto wordt gekoppeld met de Panda als kwalitatief hoogwaardig resultaat, spreekt tot de verbeelding. Maar de creativiteit van Fiat stopt hier nog niet; Nu dit weekeinde de dealers hun deuren open zullen houden voor mensen die nader willen kennis maken met de nieuwe Panda, heeft Fiat ook de website www.fiat.it een totale make-over gegeven. De site is een toonbeeld van overzichtelijkheid, vol verrassende en mooi vormgegeven elementen geworden. Fiat vat dat samen met de titel ‘Simply More’. Via leuke doorkijkjes kun je bijvoorbeeld op uitgebreide pagina’s komen van de nieuwe Panda en de nieuwe Punto, waar je kunt configureren en je jezelf zeer uitvoerig kunt laten informeren. We hopen dat ook andere landen binnenkort deze opzet zullen overnemen. Fiat is wat ons betreft bezig en knap staaltje online presentatie, wat zelfs uniek mag worden genoemd binnen de autowereld.
httpvh://youtu.be/heCVR7kKyRw
Make over it. Site zeer geslaagd. Kon de verleiding van het configureren van een bravo niet weerstaan; blijft een geweldige auto.
Toffe bak idd.. vooral als je er ineens mee tussen drie Golfjes staat (1 voor en 2 opzij) voor een stoplicht zoals ik laatst. Kreeg zo’n opportunistische slogan in m’n hoofd… Iets met Italians…en ..do it better..
Begrijp alleen niet waarom ze die nieuwe site in flash hebben gemaakt…