Fiat lanceert Bravo MyLife nu ook als EasyPower op LPG

Bravo MyLife GPL

In Nederland is er iets te weinig vraag naar deze mooie degelijke C-segment Fiat maar in Italië lijkt de hatchback met een kleine revival bezig te zijn. Fiat speelt daarom ook wat dit model betreft in op het huidige verkoopklimaat in eigen land en biedt de LPG-versie EasyPower nu ook aan als rijke MyLife met 1.4 benzine van 90 pk. Ook Lancia speelt deze maand in op de stijgende vraag naar auto’s op gas in Italië.

De mooie MyLife met krachtige 1.4 140 pk MultiAir is er ook in ons land vanaf 20.950 euro en met aantrekkelijk Sportpakket als MyLife+ vanaf 22.950 euro. De MyLife 1.6 16v 105 pk diesel begint bij dat laatste bedrag. De MyLife kenmerkt zich onder andere door details in chroom aan de buitenzijde, pianolak-look in de raamomlijsting en 16 inch ‘diamantvormige’ spaakvelgen (17 inch op de Sport). Aan de binnenkant en onderhuids tref je handbediende climate-control, 6,5 inch navigatie en infotainment boordcomputer, CD/MP3-speler, 6 airbags, ESP met Hill Holder, afwerking in leer en verstralers met ‘cornering’ functie. De Bravo geldt nog altijd als een van de meest betrouwbare (Dekra) en veilige auto’s (5 sterren NCAP) in het C-segment. In Genève presenteert Fiat de nieuwe editie ‘Street’ van de Bravo.

Deel dit artikel:

3 gedachten over “Fiat lanceert Bravo MyLife nu ook als EasyPower op LPG

  • 23 februari 2012 om 13:01
    Permalink

    Geen vraag naar dat is z’n onzin wat ze al jaren verkondigen bij de importeur en de dealers dat hoor ik keer op keer jaar op jaar. Iedereen weet dat FGA op GAS en zuinige automaten helemaal in NL niks aanbied dus als je er naar opzoek bent kun je door de hele groep een dikke streep halen als potentieel leverancier. Ja in de jaren hebben ze her en der een modelletje gehad maar 9/10 op een model wat je niet hebben wil. Het aanbod is slecht dus is er ook geen vraag (meer). Als ze hier nu een programma breed beleid op gaan voeren en dit goed onder de aandacht brengen creëren ze de vraag. Als niemand weet dat in het winkel centrum een bakker zit die brood verkoopt om dat hij jaren nee verkocht bij zijn potentiele klanten. Nee dan komt er geen hond op af. De marketing van FGA en het Product portofolie is in dit opzicht uitermate teleurstellend. I.p.v. de 77PK versie is het nu een 90PK versie maar je moet dit gewoon op de MA motoren aanbieden. TCT op alle modellen op de optie lijsten. Groots laten weten dat na jaren slabbakken je nu het licht hebt gezien en de vraag komt van zelf op gang. Ik zou er stad en land voor afgezocht hebben om de uitvoering van de Giulietta op mijn 159 te krijgen maar de 2.0 140PK zou volstaan waarom alleen de 170PK versie. Geef mij maar een 159 JTDm 140 met TCT en start & stop. Ja dat de lease makt alleen kijkt naar de labels en ons belasting stelsel ook. Ik kijk wel na wat ik met deze prijzen betaal aan de pomp.
    FGA ga eens uit de doos denken ipv die bekrompen vakjes. Ik ben niet weg van de saaiheid van de VAG groep maar hun aanbod is 10x breder en hebben dus ook veel meer potentiële klanten. Doe daar een ijzer sterke reputatie bij (waarom geen idee ik ben er niet weg van met toren hoge rekeningen en geen oplossingen)

    Een MA op LPG groengas en TCT zal vermoed ik zuiniger zijn en dat spreekt Privé rijders best aan en als hij ook in de lease voordelig is dan staan ze te dringen bij je voordeur.

    Er zijn maar weinig mensen die graag teveel betalen. Die goedkope zuinige dingen verkopen niet voor niks als een tierelier.

    Alleen de klanten van de twee exclusieve merken zal het worst wezen die zijn binnen en laten het breed hangen. Verder ken ik niemand die zecht oke maak een liter brandstof maar € 10,- om de bodemloze griekse put te vullen.

    Beantwoorden
  • 23 februari 2012 om 15:46
    Permalink

    @AR 159: In het stukje doelen we op het feit dat er heel weinig vraag is naar de Bravo in ons land en dat er dus al helemaal geen vraag is naar een LPG variant.

    Beantwoorden
  • 23 februari 2012 om 22:12
    Permalink

    Dat was me wel duidelijk gaat me meer om algemeen de houding van FGA in dit opzicht. De panda alleen met 1.2 8V de punto met 1.4 8v allemaal oude motoren op gas geen moderne 16 kleppers met MA. Beperkingingen op TCT allen dat model in die uitvoering. Ze zijn zo flexibel als een eikenhoutendeur. Het was geen krietiek op jullie artiekel maar op FGA’s bekrompen beleid in dit soort zaken. Klant is koning is een begrip wat ze niet kennen. Maar slikken of stiken en dat is niet de houding voor een onderneming die wil groeien en in de EU een kleine speler is in de markt. Met de 500 doen ze wel veel aan personalisatie. En heb je ook een redelijk motoren aanbod ook al moet je dan bij Abart shoppen voor de top range. Maar dan wel weer jammer dat je die weer niet overal kunt bestellen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.