Fiat laat je vandaag meedenken over design van de toekomst

GIOLITO

Fiat vraagt het grote publiek vanaf vandaag via diverse social media mee te denken over duurzame en praktische oplossingen over het design van de toekomst. Fiat zal de hele maand november creatievelingen uit heel de wereld de kans geven om ideeën in te zenden. Het betreft een samenwerking tussen Centro Stile Fiat en Our Future Mobility Now. OFMN is een platform van de Europese unie voor de auto-industrie, het ACEA. Tot 23 november kunnen schetsen en tekst en uitleg over je idee worden ingezonden via onder andere Facebook. Geselecteerde winnaars worden begin volgend jaar uitgenodigd om een kijkje te komen nemen in de keuken in Turijn en gaan in gesprek met Roberto Giolito zelf. Ook is er een bezoek ingepland aan het nationale automuseum in de Piemontese hoofdstad.

Onder leiding van Centro Stile directeur Roberto Giolito (foto), zal vanmiddag om 15:00 via Fiat’s Google+ kanaal, in het Engels een college gegeven worden over ‘Design, Future and Accessibility’. Het is tevens te volgen via http://www.youtube.com/user/fiatontheweb.

httpvh://youtu.be/9BeAkZD7yBI

Deel dit artikel:

4 gedachten over “Fiat laat je vandaag meedenken over design van de toekomst

  • 5 november 2013 om 22:00
    Permalink

    Ik heb gekeken en wat ik heb gemist in het hele design verhaal is dat het DNA van het merk niet genoemd is bij het design van een auto.
    Denk toch echt dat het daarbij begint en dat je daarna naar kleuren, stoffen en gadgets gaat kijken…..

    Beantwoorden
  • 6 november 2013 om 09:58
    Permalink

    Hoe bedoel je, hij stond te lullen voor een vlak met Topolino, 500, Multipla, 127 en Uno… weet je zeker dat je gekeken hebt.. 😉 Bovendien gaat dit filmpje niet expliciet over Fiat he. Is van het ACEA. Goeie reclame overigens. Kunnen ze wel gebruiken met de huidige verkoopcijfers.

    Beantwoorden
  • 6 november 2013 om 15:43
    Permalink

    @Lancia$Ever: Ik heb zeker gekeken! Maar in het vragen uurtje kwam in zijn (bijna) monoloog geen enkele keer het DNA van het merk als onderscheidend vermogen naar voren. En dat voor een designer!

    Oh ja…. jij hebt niet naar de Google+ uitzending gekeken blijkbaar, maar alleen naar het filmpje.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.