FIAT Grande Panda heeft een prachtig interieur…en een haspel!
Prachtige Panda ook vanbinnen.
Op de instagrampagina van de Italiaanse gebruiker au_tospotter is te zien hoe FIAT al druk bezig is met fotoshoots voor het foldermateriaal. We zien de Grande Panda voor het eerst in een mooie bronzen tint én we krijgen een eerste blik in het interieur. Vreemd genoeg wilde FIAT zelf dit nog even stilhouden en moeten we het met een kiekje door een gesloten raam doen. We vinden de vormgeving op het eerste gezicht erg gelikt. De ovale vormen grijpen volgens de officiële lezing terug op het testcircuit op het dak van Lingotto, maar je zou het ook net zo goed de evolutie kunnen noemen van de ‘squircle’ van de vorige generatie Panda, die voortaan als Pandina voorlopig in productie zal blijven. De Citroën ë-C3 hebben we al in het echt vanbinnen gezien en is ook goed en mooi afgewerkt. De Panda uit Kragujevac zal zo te zien minstens van hetzelfde niveau zijn.
Krijgt de Grande Panda ook een groot gamma?
Je ziet dat de details en afwerking van een hoog niveau zijn. De specifieke ruwe stof over de volle breedte van het dahsboard (dat doet denken aan de bekleiding in de oer-Panda uit 1980) zou niet misstaan in een auto uit het hogere segment. Het dashboard heeft trouwens meerdere tinten en een spikkeltje in het witte gedeelte (net als het tafeltje in de Lancia Ypsilon LX). Maar misschien is al deze weelde ook wel te danken aan het feit dat dit gewoon een niet al te goedkope uitvoering is van de B-segment EV. We hopen dat toekomstige versies met een wat eenvoudiger uitrustingsniveau, evengoed kek ogen en typisch Panda. Vooral bij de presentatie van de Centoventi zagen we dat FIAT een rijk en personaliseerbaar keuzepalet in het achterhoofd had bij het ontwikkelen van de nieuwe generatie Panda. Van heel basaal tot heel rijk en tegelijkertijd onmiskenbaar karaktervol.
Handige gimmick.
Onze dealer wist al te vertellen dat de elektrische FIAT Grande Panda een heel handig en eigenzinnig aspect kent. Namelijk een uitrolbare stekker aan de voorzijde. Zoals je de stekker bij je oude stofzuiger uitrolt, zo rol je de kabel van je Grande Panda richting de oplaadpaal. Hopelijk is de haspel trouwens niet zo snel lam als bij je stofzuiger.
Pr8ig, deze kleur & eigenwijze auto😏
Gaaf ding om te zien zeg. Valt in positieve zin op, dit karretje.
Echt heel geslaagd!
Gewoon weg prachtig. Kan mijn huidige panda na 13jaar op pensioen 😊👍
Kan niet wachten om hem in de showroom te zien in
Eindelijk, een haspel! Ik vraag me al sinds de eerste elektrische auto af waarom dat niet handiger kan met die laadkabel…
Sorry maar ik vind het helemaal niet een geslaagd ontwerp. Is te hoekig en te modern. Ik zie wer niet echt meer een panda in. Het ontwerp ligt in mijn ogen te ver af van elke generatie om te kunnen zeggen ja het lijkt op een panda of het is een panda. Jammer maar helaas geen opvolger voor mijn Trekking CNG.
Laat hoekig nu net het kenmerk zijn van de eerste generatie Panda…
Dat vind ik dus ook: er is totaal geen herkenning meer met welke Panda dan ook… Ik vind dit een hele gewone, doorsnee, bijna saaie auto. Lijkt op “dertien in een dozijn”… Ik reed/rijd al jaren verschillende Panda’s, waaronder een Diesel en een Pandita. Maar voor mij is deze géén opvolger.
De voorkant heeft nochtans veel kenmerken die de eerste Panda ook had. Vierkante koplampen, een uit het midden geplaatst logo, lichtjes omgebogen motorkap en staande achterlichten. Dit alles in een eigentijds jasje geeft een heel geslaagd model, wat mij betreft direct als Panda te herkennen. Veel meer Panda dan serie 2 en 3 ooit geweest zijn