Fiat geprezen om communicatie via internet
Fiat won gisteravond tijdens de jaarlijkse toewijzing van de Interactive Key Awards voor beste communicatie via het internet, twee Awards. Deze worden uitgereikt door het internationale non-profit organisatie Interactive Media Council Inc. Fiat ontving voor recente prestaties als het om internetmarketing gaat, de erkenning ‘Outstanding Achievement’ in de categorieën ’transport en energie’ en ‘geïngereerde digitale campagne’. Dat verbaast ons eerlijk gezegd niets, gezien de uitgebreide online campagne rond de nieuwe Panda, waarin zelfs voor het nodige entertainment werd gezorgd en diverse vormen van interactie. De homepage van Fiat, wordt geprezen om het feit dat het zich makkelijk laat besturen, geheel in de stijl van Fiat auto’s zelf. Binnen FGA won ook Jeep een Award voor online marketing. Jeep lanceerde via internet ‘The J Challenge’, waarbij men voor het eerst bewust contact heef gelegd met de klant (met als climax een echte off-road experience in Balocco) via de nodige Social Media kanalen. Jeep creëerde zo voor het eerst op succesvolle wijze een eigen community op Europese bodem.