Fiat Cronos volgt Siena op
In Zuid-Amerika zet Fiat opnieuw een belangrijke stap met de introductie van de Cronos. Samen met de Mobi en de Argo vormt de kleine sedan een strategisch belangrijke zet op met name de Braziliaanse markt voor personenauto’s. De in Argentinië gebouwde Fiat Cronos volgt de (Grand) Siena op die in 2012 ingrijpend vernieuwd werd op basis van het langlopende oudere model. Dit keer is ook technisch alles nieuw en voor het ontwerp zijn kosten noch moeite gespaard, waardoor de Cronos een heel eigen identiteit meekrijgt.
Het nieuwe platform heeft in deze hoedanigheid de naam MP-S gekregen (Modular Platform-Sedan). Men verwacht binnen afzienbare tijd overigens nog een variant op dezelfde basis, mogelijk een meer ruimtelijk concept. De nieuwe 1.3 Firefly vormt een belangrijke motor, maar wie meer comfort wil kan er volgens een goede traditie ook gewoon een 1.8 in lepelen, vaak gecombineerd met ethanol. Het debuut van de Cronos zal officieel gedurende het eerste kwartaal van 2018 plaatsvinden.
Bij de Argo (de hatchback versie) kreeg ik enige twijfel over de designkunsten maar dat is hiermee helemaal goedgemaakt. Zier er echt een heel stuk beter, stoerder en evenwichtiger uit dan de Argo (door heel veel detailverschillen). Zou zo in de EU de markt op kunnen.
Mooie auto! Jammer alleen dat de auto puur en alleen door het logo te onderscheiden is als een Fiat. Verder kan het een auto van ieder merk zijn.
Zijn goed bezig in Brazilië, gewoon samen met nieuwe Punto op zelfde platform op de markt brengen hier, met firefly motoren uiteraard!
Jammer van de tijd en geld ,is niks word niks .
Kijk is bij renault ,zit v/d akker ,verbrast geen geld en tijd en zorgt dat de meeste producten er kek uitzien en fatsoenlijk rijden .nog verkoopbaar ook .
Eigenlijk i.d. Hyundai en kia .
T kan dus wel .
Nog even,je ziet dat de processen bij fca (alfa uitgezonderd ,heb er een veel beter gevoel bij) rammelen ik zou al bij de eerste schets ingrijpen .het is echt niet zo moeilijk ,diepte en relief kan je ook op een 2d tekening vinden als je dat gevoel maar hebt .
De lancia lybra ,thesis,fiat brava ,bravo,multipla,500l ,500x enz. Hadden er nooit in deze vorm geweest.allemaal geld verspilling met geen of weinig nut .
Is dit niet gewoon de Tipo sedan-uitvoering?
Wat een heerlijke domme reactie’s weer vanuit de NL bril gekeken!!
Prima auto voor deze markt FIAT is hier al heel lang marktleider, Daarbij heeft Renault voor de Zuid Amerikaanse markt veel minder te zeggen het schijnt dat de kwaliteit aardig terug aan het lopen is weer bij Renault!
Ciao
Squadra
Mijn reaktie gaat eigenlijk over het feit dat fiat deze auto s naar europa wil halen .
Daarbij zou het handig zijn om de braziliaanse markt en andere ook serieus te nemen en er qua design ook wat meer werk van te maken .
Dat renault kwalitatief achteruit gaat ,staat er buiten .het gaat mij om het design .
Voor je een reaktie geeft squadra en beweren dat een domme reaktie gegeven word fff.proberen te begrijpen wat ik bedoel.
Arib,
Goed lezen er staat werkelijk nergens dat deze auto naar Europa gaat komen. Daarbij ben je niet heel erg bekend met de Europese markt denk ik. Deze FIAT komt nooit in deze vorm naar Europa zeker niet met een 1.8 Ethanol motor. Fiat zal het onderstel gebruiken maar wel met een andere achteras en een hele andere carrosserie en dan wel de nieuwe Firefly motoren maar een kleine sedan is voor europa DOOD! het zal eerder een 5 deurs hatchback worden. En of die Punto gaat heten is de vraag.
Maar Arib we vinden het wel leuk bij AutoEdizione dat je mee denkt 🙂
Ciao
Squadra
Ik had t over het design in t algemeen ,ook als hatchback is dit niet te pruimen ,heb er wat foto s van gezien .dat deze motor en grotendeels techniek niet naar hier komt is logisch .de punto hier is een lekker ogend autootje maar word te oud dat snapppen we wel .
Om deze plek in te vullen moet je met meer komen als dat ik tot nu toe gezien en gelezen heb en dat is vervelend om te zien .