Fiat Centoventi is multifunctioneel en flexibel

De Centoventi is tevens een hernieuwd visitekaartje van Fiat op het gebied van functionaliteit. In vele gedaanten zal deze compacte Fiat straks te configureren en personaliseren zijn, zowel esthetisch als praktisch. Dat laatste heeft vooral te maken met de inrichting van het interieur, waarbij de klant zelf veel inspraak zal hebben, maar ook wat het exterieur betreft zal er een keuzemenu zijn, tot vier soorten bumpers aan toe. Zelfs op het gebied van de autonomie van de batterijen is er keuze. Van 100 tot 500 kilometer, afhankelijk van welk pakket je als huurder of eigenaar kiest (100 km per batterij unit). Compact maar elektrisch rijden voor meerdere soorten klanten.


Het design is een evolutie van de huidige Panda en krijgt een wat stoerder karakter mee, zodat een grotere doelgroep kan worden aangesproken. Fiat noemt dat zelf “The ABC of cars. Affordable But Cool”. Dus ook interessant voor de doelgroep die met pijn in het hart afscheid moest nemen van de Punto. Het ontwerp is overigens geen eenvoudige kopie van een reeds lopend Braziliaans project. Over Brazilië gesproken; we zien dat Fiat nu ook op ons continent het rode logo durft te vervangen voor een veel duidelijker letterlogo. Bovendien zien we de terugkeer van de vier beroemde streepjes die veel Fiat’s uit de jaren ’80 zo herkenbaar maakten. Dat Fiat het gewoon over de toekomstige Panda heeft hier wordt onder andere verraden door een kleine knuffelbeer op het dashboard.

Dit zijn de maten van de Centoventi op het nieuwe kleine platform van FCA:

  • Lengte: 3680 mm
  • Hoogte: 1527 mm
  • Breedte: 1740mm (incl. zijspiegels 1846 mm)
  • Wielbasis: 2430 mm
  • Overhang voor: 658 mm
  • Overhang achter: 592 mm

[nggallery id=1226]

Deel dit artikel:

12 gedachten over “Fiat Centoventi is multifunctioneel en flexibel

  • 5 maart 2019 om 15:24
    Permalink

    Basis van de nieuwe Panda, grappig, functioneel, veelzijdig.

    Beantwoorden
  • 5 maart 2019 om 15:26
    Permalink

    Vooral ook een mooi geproportioneerde auto. Is nu al goed te zien als je door je oogharen kijkt. A-B segment.

    Beantwoorden
  • 5 maart 2019 om 15:38
    Permalink

    Er zit mij zelfs een beetje Fiat 126 in. En dat is echt wel cool…

    Beantwoorden
  • 5 maart 2019 om 18:58
    Permalink

    Heel fijn. Nu snel ombouwen tot productiemodel. Liefst eerder dan 2021. Ook heel fijn dat platform ook voor kleine Lancia kan worden gebruikt. Laat die dan in 2021 komen. Dan komen er eindelijk weer modellen die horen bij FCA Europe.
    Gelijk ook de Punto opvolgen, dat lijkt me te optimistisch. Daarvoor is ie simpelweg een maat te kort. Tenzij er ook een versie komt met verlengde wielbasis.

    Beantwoorden
  • 6 maart 2019 om 04:34
    Permalink

    Fiat is back. Net zoals de trepiuno een hoogtepunt. Een auto die blij maakt

    Beantwoorden
  • 6 maart 2019 om 11:30
    Permalink

    Geinig concept!

    Alleen als ik Fiat was, of de leiding, zou ik proberen de eerste 30 tot 50 jaar consequent te blijven bij het gebruik van hetzelfde logo. En niet nu na een tiental jaar van het rode schild, weer stilletjes verwijzingen maken naar de blauwe versie met 4 strepen, dat schept toch meer vertrouwen bij de huidige en toekomstige klanten.

    Beantwoorden
  • 6 maart 2019 om 12:36
    Permalink

    Ben het met Di Segno eens. Straks moeten de dealers weer in nieuwe logo’s en huisstijl investeren.

    Beantwoorden
  • 6 maart 2019 om 19:44
    Permalink

    Maar mss kun je de 4 streepjes gebruiken voor er echt een concept store van te maken. Het gewone logo voor de andere fiats en de 4streepjes voor de panda belaving.

    Beantwoorden
  • 7 maart 2019 om 18:10
    Permalink

    Hij is op 10cm meer breedte na, grof weg de zelfde maat als de huidige Panda.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.