Fiat Bravo MultiAir nu in de verkoop
De door ons reeds aangekondigde Bravo Multiair is vanaf deze maand verkrijgbaar.
Te beginnen in Italië. De mooie C segment Fiat heeft veel last van concurrentie op de eigen thuismarkt maar kan nog altijd aardig meekomen. Dat moet vanaf nu met 140 pk sterke MultiAir met 230 Nm koppel helemaal het geval zijn. Deze aantrekkelijke krachtbron vervangt de bekende 1.4 TJet met 150 pk. De auto heeft vanaf nu bovendien een Start&Stop systeem en een nieuwe 6 versnellingsbak, die we bijvoorbeeld kennen uit de Giulietta. De nieuwe motor is verkrijgbaar in de varianten Dynamic, Emotion en Sport. Op deze laatste zit ook een ‘sportknop’ voor directere prestaties zoals, we deze ook kennen op Abarth versies en natuurlijk het Alfa Romeo DNA systeem (maar dan zonder all-weather stand). Het stuur voelt dan ook direct wat zwaarder aan.
MultiAir is pure winst zoals we weten. En dus zal de Bravo nu nog aantrekkelijker zijn dan dat ie ooit was met TJet motor. Vanaf nu voldoet elke Bravo met MultiAir, plus de 120 pk TJet, aan de Euro 5 normering. De CO2 uitstoot gaat hiermee van 149 naar 146 g/km. Alle benzine motoren op de TJet met Dualogic automaat na, voldoen nu aan deze norm. Fiat bewijst zich dus opnieuw als schoon merk, ook in het hogere segment.
Lees hieronder de huidige Italiaanse prijslijst van de Bravo. De Nederlandse prijzen voor de MultiAir beginnen vanaf € 21.595,-. De Emotion kost € 22.495 en de Sport kost € 24.995:
[nggallery id=378]
Euro 5 | 1.4 16v 90cv Active | 16.800 |
Euro 5 | 1.4 16v 90cv Dynamic | 18.100 |
Euro 5 | 1.4 T-Jet 16v 120cv Dynamic | 19.700 |
Euro 5 | 1.4 T-Jet 16v 120cv Emotion | 20.700 |
Euro 4 | 1.4 T-Jet 16v 120cv Dualogic Dynamic | 20.500 |
Euro 4 | 1.4 T-Jet 16v 120cv Dualogic Emotion | 21.500 |
Euro 5 | 1.4 Multiair Turbo 16v 140cv Start&Stop Dynamic | 20.700 |
Euro 5 | 1.4 Multiair Turbo 16v 140cv Start&Stop Emotion | 21.700 |
Euro 5 | 1.4 Multiair Turbo 16v 140cv Start&Stop Sport | 21.700 |
Euro 4 | 1.4 16v 90cv Active LPG | 18.800 |
Euro 4 | 1.4 16v 90cv Dynamic LPG | 20.100 |
Euro 4 | 1.4 16v 90cv Emotion LPG | 21.100 |
Euro 4 | 1.6 Multijet 16v 90cv Active | 18.650 |
Euro 4 | 1.6 Multijet 16v 90cv Dynamic | 19.950 |
Euro 4 / 5* | 1.6 Multijet 16v 105cv Active | 19.150 |
Euro 4 / 5* | 1.6 Multijet 16v 105cv Dynamic | 20.450 |
Euro 4 / 5* | 1.6 Multijet 16v 105cv Emotion | 21.450 |
Euro 5 | 1.6 Multijet 16v 120cv DPF Dynamic | 21.450 |
Euro 5 | 1.6 Multijet 16v 120cv DPF Emotion | 22.450 |
Euro 5 | 1.6 Multijet 16v 120cv DPF Dualogic Dynamic | 22.250 |
Euro 5 | 1.6 Multijet 16v 120cv DPF Dualogic Emotion | 23.250 |
Euro 5 | 2.0 Multijet 16v 165cv DPF Emotion | 24.450 |
Euro 5 | 2.0 Multijet 16v 165cv DPF Sport | 24.450 |
Mooi, 0.8 twin-turbo, waarom ook nog niet leverbaar op de 500?
Mooie wagen, zeker een optie voor me!
Hey Mattia,
De NL-prijzen van de Bravo Multiair zijn al een week of twee bekend:
Vanaf € 21.595,-, de business kost € 22.495 en de hele volle Sport kost € 24.995,-.
Ciao!
“EDIT” Ok. Bedankt. Ik kan me geen persbericht herinneren.
Ik rij nu een Bravo Racing,een super auto !!
Alleen het verbruik is aan de hoge kant,ik hoop dat de Multiair in de nieuwe Bravo ook echt veel zuiniger is.
Want in iedere test van de Mito Multiair valt het verbruik toch
weer tegen.
Nou Yamashita,
Het verbruik van de multiair valt juist al een paar keer heel erg mee!
Autovisie reed met de mito 135pk gemiddeld 1 op 15.4 en Autoweek met de Giulietta 170pk nog altijd 1 op 14.5.
Dat zijn gewoon keurige cijfers en 15% of meer zuiniger dan de concurentie. (BMW 1-serie 1 op 12.5, Audi A3 1 op 11.5)